En un escrit adreçat a la ministra de Foment, Ana Pastor, el dia 26 d'abril, el president de l'FMC reitera la demanda d’inversions que possibilitin el soterrament de la línia de ferrocarril convencional Barcelona-Portbou, al seu pas per Montcada i Reixac






02/05/2016

En el mateix escrit, Xavier Amor, president de la Federació de Municipis de Catalunya, insta també el ministeri a convocar de manera urgent el grup de treball que ha de possibilitar l’agenda d’inversions per al soterrament de la línia ferroviària R2, al seu pas per Montcada i Reixac, i les fases d’execució del projecte que ha de culminar amb una primera partida en els pressupostos del 2017.

Aquest acord va ser aprovat pel Comitè Executiu de la Federació de Municipis de Catalunya, reunit el passat dia 15 a Montcada i Reixac. En aquesta reunió es va aprovar la Declaració de Montcada, on es constata que el soterrament de les vies a Montcada és un deute històric.

El dia 19 de novembre de 2007 es van signar els acords entre el Ministeri de Foment, el Departament de Política Territorial i Obres Públiques, l'Ajuntament de Montcada i Reixac i l'Administrador d'Infraestructures ferroviàries (ADIF) en relació amb el pas de la línia d'alta velocitat i de la integració de la línia fèrria convencional Barcelona-Portbou al seu pas per Montcada i Reixac.

A dia d’avui, amb el projecte definitivament aprovat, urgeix dotar-ho pressupostàriament per poder-se dur a terme després de tants anys de lluites i patiment. Montcada i Reixac mereix veure reconegut l'importantíssim paper que exerceix com a eix vertebrador del desenvolupament econòmic de la Regió Metropolitana. I ho mereix per raons objectives, com són la sobre implantació en el municipi d'infraestructures que donen servei a tot el territori metropolità; o l’assetjament provocat pel desenvolupament urbanístic de dos potents nuclis de creixement -el Barcelonès Nord i el Vallès-, que ho han sotmès a un estrès territorial desproporcionat.