Aquest matí s'està celebrant a Barcelona, amb una assistència de més de 200 electes i tècnics, una jornada organitzada per la Federació de Municipis de Catalunya, per conèixer el marc jurídic regulador de la videovigilància policial a Catalunya, valorar les possibles aplicacions per a la millora de la seguretat i conèixer experiències concretes de municipis que l'han instal·lat en el seu espai públic






21/02/2017

Aquesta jornada té lloc a l'Auditori de l'IDEC i és la tercera que la Federació de Municipis de Catalunya ofereix en el marc del Pla de treball de l’Àmbit de Prevenció, Seguretat Pública i Protecció Civil de l'FMC.

La jornada se centra en en l’actual context de limitació dels recursos humans, de creixent demanda ciutadana de presència i control policial, i de constant innovació i abaratiment de la tecnologia. La videovigilància d’edificis, espais públics, vies urbanes, accessos a urbanitzacions, etc., pot esdevenir, amb les degudes garanties jurídiques, un instrument de seguretat eficaç i eficient per millorar la capacitat operativa de la policia. Pot també dissuadir la comissió d’actes delictius i incívics, i generar percepcions de seguretat objectiva i subjectiva en la ciutadania.

La jornada ha estat presentada per la presidenta de l'Àmbit de Prevenció, Seguretat Pública i Protecció Civil de l'FMC i alcaldessa de Rubí, Ana Maria Martínez; i per la subdirectora general de Seguretat Interior del Departament d'Interior de la Generalitat, Maite Casado, que ha parlat de la videovigilància policial a Catalunya.

En la seva intervenció, Ana Maria Martínez ha constatat que "des de la Federació de Municipis de Catalunya hem intentat plantejar als Ajuntaments i a les Policies Locals una possible línia de treball per intentar millorar la nostra capacitat operativa, preventiva i de percepcions de seguretat pública, en un context de limitació dels recursos humans, de creixent demanda ciutadana de presència i control policial, i de constant innovació i abaratiment de la tecnologia". Per aquest motiu, "en aquesta jornada intentarem conèixer el marc jurídic regulador de la videovigilància policial a Catalunya i el procediment i criteris d’autorització per a la instal·lació d’aquests sistemes a l’espai públic; valorar les possibles aplicacions de la videovigilància a la millora de la seguretat pública i de l’operativitat policial; i conèixer les experiències concretes de municipis que han instal·lat sistemes de videovigilància a l’espai públic".

A continuació, s'està celebrant una taula rodona on els participants expliquen les seves experiències, aplicacions i gestió de la videovigilància policial en edificis, espais públics, vies urbanes i accessos a urbanitzacions. La taula rodona està formada per Marisa Marco, secretària de la Comissió de Control dels Dispositius de Videovigilància de Catalunya; Miguel Fermín Martínez, caporal del Servei de Suport Tècnic Operatiu de la Guàrdia Urbana de Barcelona; Josep M. Escarré, cap de la Policia Local de Sant Cugat del Vallès; i Josep Bellonch, cap de la Policia Local de Sant Vicenç de Montalt. Està moderada per Diego J. Fernández, coordinador tècnic de l’Àmbit de Prevenció, Seguretat Pública i Protecció Civil de l'FMC.