Guia per a l'elaboració de catàlegs unificats de serveis públics amb l'objectiu d'habilitar portals d'accés on line tipus 'finestreta única'. Això hauria de possibilitar a qualsevol usuari (ciutadà, empresa o organització de la societat civil) trobar de manera fàcil i en un sol punt d'accés tota la informació sobre tots els serveis públics, fàcil d'entendre, amb sistemes d'interoperabilitat i amb motors de cerca senzills






15/11/2018

A ningú se li escapa que això significa inicialment una certa inversió de recursos però que, sens dubte, es veu rendibilitzada a mig termini en forma de reducció de consultes, una millor atenció al ciutadà, i la possibilitat d'automatització / personalització de molts tràmits.

A tall d’exemple, Irlanda ha posat en marxa un portal d'aquest tipus que, seguint la lògica de dissenyar l'interface des de la perspectiva de l'usuari, té una funcionalitat de cerca que parteix de la situació / necessitat del ciutadà o ciutadana:

-Opció A:  Quina és la meva situació:

   - Estic en situació d'atur.

   - Tinc una discapacitat.

   - Vull iniciar estudis universitaris.

   - Vull crear una empresa.

- Opció B: Vull…:

   - Fer-me una tarjeta sanitària.

   - Fer-me el passaport.

   - Treure'm el carnet de conduir.

   - Comprar un cotxe de segona mà.