• Descarregar Google Play Store
  • Descarregar Apple Store
  • E-Mail
  • Facebook
  • Twitter
  • YouTube
  • RSS
  • Flickr
Analitzem quins són els mecanismes jurídics a l'abast dels ens locals per ajudar a la recuperació econòmica
Analitzem quins són els mecanismes jurídics a l'abast dels ens locals per ajudar a la recuperació econòmica


A la tercera sessió del Seminari de Dret Local de la Federació de Municipis de Catalunya que s’està celebrant avui també tractarem el teletreball. Recordem que en l’edició de l’SDL 2020-2021 els temes giren principalment a l’entorn de les conseqüències jurídiques, econòmiques i socials de la pandèmia de la Covid-19 en el món local, a més d’analitzar, com sempre, d’altres qüestions jurídiques rellevants

11/12/2020

Com és habitual, aquesta tercera sessió ha començat amb un recull de l’actualitat jurídica que més afecta l’administració local: legislació estatal i catalana, i del Tribunal de Justícia de la Unió Europea, del Constitucional, del Suprem, i dels diferents tribunals superiors de justícia.

A continuació, precisament per parlar de teletreball, empleats públics i conciliació, hem comptat amb la participació de Fernando Barbancho, professor titular de l’Escola universitària de Dret del Treball i de la Seguretat Social de la Universitat de Barcelona.

Seguidament encetem un espai de diàleg ‘El dret i el Revés’, en el que avui tractarem sobre els mecanismes jurídics a l´abast dels ens locals per ajudar a la recuperació econòmica: De la mà de Joan Anton Font Monclús, professor associat de Dret Administratiu de la Universitat Rovira i Virgili i secretari general de l´Ajuntament de Tarragona, i Antón Costas Comesaña, catedràtic de Política Econòmica de la Universitat de Barcelona, farem referència als principals mecanismes o oportunitats d’actuació que, canalitzats a través del mon local, són una gran oportunitat per incidir en el nostre futur des de baix, des de la comunitat, fins a dalt, l’Estat, tenint en compte la proximitat dels ens locals amb els seus ciutadans i les seves necessitats i reivindicacions.

Amb l’emergència sanitària i les seves conseqüències, ens trobem en un moment en què l’impuls de l’administració electrònica constitueix un eix central de totes les polítiques públiques per adequar l’administració- En aquest sentit, al primer grup de treball sobre règim jurídic i hisenda, Jordi Cases Pallarès, secretari de l’Ajuntament de Barcelona, ens parlarà del registre electrònic.

Per acabar, al grup II sobre serveis i ordenació del territori, urbanisme i medi ambient, comptarem amb Joan Manuel Trayter, catedràtic de Dret Administratiu de la Universitat de Girona. En la seva intervenció analitzarà les figures de la llicència urbanística i la comunicació prèvia, juntament amb les seves característiques i els seus règims generals. També farà referència a l’estudi dels deures de conservació i rehabilitació, en concret, la declaració de ruïna; i, finalment, farà referència a la incidència de la legislació sectorial en matèria ambiental i en matèria de comerç, i acabarà abordant el problema dels habitatges buits.





Relacionats:

/ ENLLAÇOS
Programa
Sessió del 6 de novembre








BANC DE BONES PRÀCTIQUES
ODS - FOCUS D'INNOVACIÓ LOCAL
CODI DE RÈGIM LOCAL
FORMACIÓ
BUTLLETÍ DIGITAL
REVISTA FMC
BANC DE BONES PRÀCTIQUES
FOCUS D'INNOVACIÓ LOCAL
PERFIL DEL CONTRACTANT
CODI DE RÈGIM LOCAL
FORMACIÓ
BUTLLETÍ DIGITAL
REVISTA FMC