Els reptes globals acaben impactant en les realitats locals, però els governs locals no disposen de les competències, els recursos i els coneixements per poder donar-los resposta.
Les migracions, els canvis en els mercats, el canvi climàtic, entre d’altres empenyen els governs locals a cercar nous vies de concertació i treball en xarxa per establir mecanismes de governança amb més incidència i més resilients. Dins d’aquest marc, els ajuntaments, consells comarcals i ens locals necessiten un coneixement i una metodologia de treball que permeti nous mecanismes de governança en l’àmbit local.
Durant el curs tractarem la identificació dels reptes globals d’impacte local i els mecanismes per donar-los resposta, la importància del lideratge, les tipologies i els mecanismes d’exercir-lo, les eines adequades per a l’establiment d’objectius, les actuacions que se’n deriven i el seguiment adequat, els espais de treball necessaris i les dinàmiques de treball per garantir un funcionament dels projectes, i el treball amb una eina per a sistematitzar el treball amb els agents econòmics, socials i del coneixement, per a una bona implementació de la quàdruple hèlix.
El termini d’inscripció finalitza el dia 8 de maig de 2024.
Durant aquesta acció formativa, us indicarem, entre d’altres, quines són les últimes tendències de la comunicació corporativa i les fases d’un pla de comunicació: auditoria, objectius, estratègies, públics, accions, control i seguiment. Les classes combinaran els exercicis pràctics amb el format lectiu.
El curs s’adreça principalment a professionals de la comunicació corporativa que volen desenvolupar un pla de comunicació per a l’organització en la qual treballen.
El termini d’inscripció finalitza el dia 16 de maig de 2024.
El nou principi denominat ‘responsabilitat proactiva’ requereix que l’entitat analitzi quines dades tracta i amb quines finalitats ho fa. A partir d’aquest coneixement previ, ha de poder valorar el risc que pot generar aquest tractament i, d’acord amb aquesta valoració, adoptar les mesures de seguretat pertinents per protegir la dada personal i garantir la seva confidencialitat. Un dels supòsits que cal analitzar prèviament pels riscos que pot comportar és el tractament de dades de col·lectius vulnerables.
Per tant, és necessari que l’entitat sigui responsable i proactiva davant de tots els tractaments de dades personals que dugui a terme i faci partícips als seus treballadors, inclosos als responsables dels arxius, de la seva importància i del compliment per part d’aquests de la normativa indicada.
D’aquesta forma, l’entitat com a responsable del tractament s’ha de basar en el principi d’informació i formació, segons el qual, una de les claus per garantir la protecció de les dades personals en l’ entorn públic és informar i formar als treballadors que participen en el tractament de les dades en l’ àmbit públic, si be en ponderació amb el deure de transparència indicat anteriorment.
Tot això serà analitzat en aquest curs, on es parlarà del marc normatiu de l’RGPD i de la LOPDGDD, dels agents que intervenen en el seu tractament, de les bases legitimadores per al tractament de dades personals a l’àmbit públic, dels drets dels interessats en matèria de protecció de dades, de les mesures de protecció de les dades personals i de les noves garanties del drets digitals a la LOPDGDD i el límit del dret ala protecció de dades en transparència.
Durant el curs parlarem de la gestió de projectes (què és un projecte, fonaments bàsics i àrees de coneixement), de la metodologia en la gestió de projectes (programes i subprogrames, pla de projecte, grups de processos, fases i cicles d’un projecte), del gestor/a de projectes (perfil professional, aptituds, capacitats i funcions) i de com s’inicia el projecte (acta de constitució, requeriments a tenir en compte, expectatives, estructura de desglossament de tasques, lliurables, presa de decisions i les etapes d’iniciació i de planificació).
El termini d’inscripció finalitza a les 15.00 h del dia 28 de maig de 2024.
El curs, adreçat principalment al personal administratiu i auxiliar de corporacions locals que vulgui iniciar-se en aquest àmbit, s’estructura en 4 àrees:
- Llei de transparència, accés a la informació pública i Bon Govern. Llei 19/2014
- Referència al reglament de transparència; eixos fonamentals
- Referència a la Llei de protecció de dades i garanties de drets digitals
- Supòsits pràctics i textos d’avaluació del contingut.
El termini d’inscripció finalitza a les 15 hores del dia 30 de maig de 2024.
Durant la jornada mostrarem algunes dades sobre la ‘nova’ GAIP i la seva activitat (Iolanda Pineda Balló, presidenta de la GAIP), parlarem sobre el concepte de tasca complexa com a causa d’inadmissió de l’accés a la informació (Mercè Aymerich Boltà, vocal de la GAIP), analitzarem el procediment de reclamació davant la GAIP i la seva connexió amb la tramitació de les sol·licituds d’accés a la informació pública, amb una referència especial al cas dels i les electes municipals (Maria del Mar Pérez Velasco, vocal de la GAIP, i Clara I. Velasco Rico, vicepresidenta de la GAIP), i debatrem sobre la mediació a la GAIP com a via alternativa per resoldre conflictes en matèria de dret d’accés a la informació pública (Josep Ramon Barberà, vocal de la GAIP). En acabar totes les intervencions, obrirem un torn de paraules i de debat amb les persones assistents.
Aquesta activitat formativa va adreçada principalment a secretaris municipals, personal de les unitats de transparència, així com qualsevol treballador/a interessat en l’àmbit del dret d’accés, de les entitats adherides a l’FMC.
El termini d’inscripció finalitza a les 15h del dia 31 de maig de 2024.
Els escriptors de discursos es fan habitualment moltes preguntes quan han de redactar unes paraules per ser pronunciades. Sovint, no és fàcil trobar el punt just perquè un text escrit estigui preparat per ser dit. I això és precisament el que t’ofereix aquest curs. Solucions per captar i mantenir millor l’atenció de l’audiència i per arribar al cor de tots els oients. Aprendràs a crear el millor discurs possible per a cada ocasió. Ho farem de manera pràctica i dinàmica tot compartint les millors tècniques dels millors especialistes.
El curs està estructurat en 5 grans blocs:
- conèixer l’orador/a (finalitats: ensenyar, convèncer, delectar, vendre un producte, etc. i el grau de formalitat),
-. consells per a l’orador/a (comunicació no verbal, imatge personal, posició corporal, gestualitat facial, mirada, mans i gestió de l’espai i l’audiència),
- la comunicació paraverbal (intensitat, durada, to, timbre, ritme, entonació, prosòdia i silenci),
- l’estructuració, el guió i l'audiència (fórmules d’inici i de final, la captatio benevolentiae, la recapitulació i el tipus de conclusions) i
- l’argumentació i les figures retòriques (tipus d’arguments: autoritat, model, benefici, demostració, analogia i incompatibilitat, i les fal·làcies).
El termini d’inscripció a aquesta activitat formativa, adreçada principalment a periodistes, tècnics i assessors de l’administració local catalana, finalitza a les 15h del dia 4 de juny de 2024.
L’escassetat de parc d’habitatge social és una de les característiques estructurals del sistema residencial metropolità, de Catalunya i dels països del sud d’Europa, en general. Si bé no hi ha un únic mecanisme per afrontar els problemes d’assequibilitat en l’accés i permanència en l’habitatge, l’increment de l’estoc d’habitatge social i la seva gestió es configuren com a peces estructurals de la política d’habitatge durant el segle XXI en aquells territoris on hi ha més carències.
Amb l’objectiu de generar un espai de posada en comú i de debat sobre les barreres actuals que frenen l’augment d’aquest parc social i sobre les potencialitats i instruments al nostre abast per a fer-lo créixer, organitzem amb l’Observatori Metropolità de l’Habitatge de Barcelona (OH-B), la jornada ‘Els reptes per a l’increment i la gestió del parc d’habitatge social’. La sessió de debat es focalitza, doncs, en conèixer i debatre sobre el que, segurament, és el principal aspecte estructural de les polítiques d’habitatge: el parc social.
Juntament amb la necessitat d’aquest increment del parc social, la seva gestió es planteja com un repte, en un context en què les orientacions de les polítiques públiques d’habitatge es focalitzen en l’increment del parc social de lloguer. En aquest marc, donades les particularitats del parc i de les llars que en són usuàries, les formes organitzatives i de gestió, així com la integració de les polítiques específiques d’habitatge en un camp més ampli d’atenció i seguiment social, resulten elements cabdals pel succés de les polítiques d’habitatge social per al segle XXI.
La sessió començarà amb la presentació del número monogràfic de la revista Papers 66 "L’habitatge: polítiques de lloguer al segle XXI”, que es distribuirà entre els assistents a l’acte. La sessió es focalitzarà específicament en debatre sobre el parc social, un dels temes que aborda la revista.
En primer lloc, es realitzarà una presentació i diàleg a partir de l’estudi realitzat per l’O-HB "Mapa de gestors d’habitatge social de la demarcació de Barcelona”. A continuació, es desenvoluparan dues taules rodones. En la primera, es tracta la qüestió de l’increment del parc d’habitatge social, a partir de les qüestions relatives a l’urbanisme, el finançament i la fiscalitat. En la segona el focus es posa en la gestió, tant pel que fa a les diferents formes organitzatives, a la gestió pròpiament immobiliària, i a la integralitat de les polítiques.
La jornada està orientada al públic interessat en les polítiques d’habitatge, no necessàriament expert en aquest camp concret. De fet, un dels principals objectius de la jornada és compartir la rellevància del tema que es tracta, més enllà dels cercles especialitzats.
La nova Llei de Formació Professional planteja que, a partir d’ara, tota la formació professional es faci en format dual. Això implica que una part de la formació té lloc en una empresa o institució i que aquesta esdevé, així, organització formadora. A més, la col·laboració entre la Formació Professional i el teixit productiu s’estén també amb altres accions com poden ser les estades del professorat, la transferència de coneixement, l’acreditació de competències professionals o el desenvolupament de projectes i la recerca conjunta.
L’objectiu de la Setmana sense fum (SSF) és promoure conductes saludables, tant per a infants i adolescents, com per a persones adultes, i sensibilitzar la població de la importància que té per a la salut el fet de no iniciar-se, abandonar el consum de tabac i poder gaudir d’un ambient lliure de fum i de residus del tabac.
Podeu adherir-vos a l’SSF compartint el logo de la vostra entitat, emplenant el formulari (disposeu de termini fins al 20 de maig).
Consulteu la proposta d’activitats i animeu-vos a participar i a fer la màxima difusió durant el mes de maig del 2024, especialment durant l’SSF, del 25 al 31 de maig. Difoneu les vostres activitats per xarxes socials, publicant imatges o vídeos amb les etiquetes: #ssfcat24 #SumaSalut.
Feu difusió en el vostre àmbit i per xarxes socials de l’enquesta adreçada a la població, que romandrà oberta fins al 30 d’abril. Amb aquesta enquesta pretenem conèixer el consum i l‘opinió de la població general en temes d’actualitat sobre tabaquisme.
La principal associació catalana promotora de polítiques del temps, la Time Use Initiative ha obert les inscripcionsper l'Escola d’Estiu del Temps, el primer programa de formació europeu sobre polítiques del temps, que se celebrarà del 10 al 14 de juny amb sessions en línia i presencial a Barcelona.
La iniciativa vol ser un instrument que es posa a l’abast d’institucions i organitzacions per abordar el malestar horari (que inclou la pobresa de temps), amb l’objectiu de contribuir a fer la societat del segle XXI més igualitària, més eficient, més sostenible i més saludable.
Dirigida a personal tècnic, persones expertes o investigadores, ciutadania i organitzacions interessades, l'Escola aspira a donar coneixements tant teòrics com pràctics sobre les polítiques del temps i el dret al temps, un concepte que abraça el dret individual i col·lectiu a determinar com utilitzem el temps propi.
AQUESTA WEB UTILITZA GALETES
Les galetes són importants, influeixen en l''experiència de navegació, ens ajuden a protegir la privacitat i permeten realitzar les peticions que ens solicitin a través de la web.
Utilitzem galetes propies, aquestes són estrictament necessàries per el funcionamint bàsic de la web i, per tant, sempre estan actives. Altrament, també utilitzem galetes de tercers, aquestes són opcionals i es poden configurar des de la opció de Configurar Galetes.
Més informació en la nostra Política de Galetes.
Galetes estrictament necessàriesAquestes galetes són essencials per al funcionament del lloc web i no poden desactivar-se en els nostres sistemes. S'ajusten en resposta a les seves accions per proporcionar serveis com la personalització de les preferències de privacitat, la iniciació de sessió o l'ompliment de formularis.
Galetes de tercersAquestes galetes ens permeten rastrejar les visites i les fonts de trànsit, el que ens habilita per avaluar i millorar el rendiment del nostre lloc web.