Ahir es va presentart la segona edició d'aquesta campanya, impulsada per la Diputació de Barcelona, amb l’objectiu d’impulsar la sostenibilitat i reduir els residus de plàstics, especialment els d’un sol ús, mitjançant accions que fomentin la participació ciutadana i que involucrin els clients i els paradistes. Després de la participació com a prova pilot de Rubí, Viladecans i Manresa, es posarà en marxa aquesta tardor als vuit municipis abans citats






29/06/2022

Amb aquest projecte, la Diputació vol  sensibilitzar i donar a conèixer la problemàtica dels plàstics i promoure un canvi d’actituds, hàbits i comportaments en relació amb els plàstics per reduir-ne el consum i la seva presència a nivell local i mundial. A més, el projecte realça els mercats municipals no només com a eina de promoció econòmica, sinó també com a element de cohesió social i de punt de trobada de la ciutadania. «

Aquest projecte també  vol fer partícip a l’alumnat d’ESO dels instituts municipals, a través d’un projecte educatiu d’Aprenentatge i Servei (ApS), una innovadora metodologia educativa especialment dirigida als centres educatius, que combina l’adquisició de competències per part de l’alumnat amb un servei a la comunitat.