ODS – FOCUS D’INNOVACIÓ LOCAL:
Programa integral de barris per la millora de rendes: indicadors, projectes i seguiment

24/07/2024
ODS número 10: Reducció de les Desigualtats i ODS número 11: Ciutats i Comunitats sostenibles

La desigualtat té en la vulnerabilitat urbana una de les seves manifestacions més palpables als territoris metropolitans. Es tracta de la confluència en l’ecosistema urbà de processos d’exclusió social i residencial que limiten enormement la participació dels residents en les dinàmiques integradores de la societat i dificulten les oportunitats de mobilitat social. Aquestes àrees són vulnerables en la mesura que estan afectades de manera estructural per la desigualtat i exposades de manera intensa a crisis de naturalesa variada (econòmica, social, sanitària, climàtica...)

La concentració d’aquests factors de risc propicia la seva retroalimentació i acaba per generar processos circulars complexos que perpetuen aquests riscos d’exclusió sobre la població resident i sobre el barri

ODS – FOCUS D’INNOVACIÓ LOCAL:
La importància de disposar d'un sistema integrat de comunicacions

19/07/2024
ODS número 9: Indústria, Innovació i Infraestructures, ODS número 11: Ciutats i Comunitats sostenibles i ODS numero 16: Pau, Justícia i Institucions sòlides

Les noves tecnologies ofereixen solucions perquè les organitzacions puguin gestionar de manera integrada les comunicacions, tant internes com externes

Tenint en compte que la comunicació, ja sigui amb la ciutadania, amb els treballadors/es públics o amb els diferents serveis públics, és un element cada vegada més important per al bon funcionament de les administracions públiques, disposar d'aquest tipus d'eines és una oportunitat que no poden desaprofitar

ODS – FOCUS D’INNOVACIÓ LOCAL:
Ciutats del futur, nova economia i neutralitat climàtica

17/07/2024
ODS número 8: Treball digne i Creixement econòmic, ODS número 11. Ciutats i Comunitats sostenibles i ODS número 13: Acció climàtica

Les estimacions de què disposem indiquen que les ciutats són responsables de la major part de les emissions de carboni i, a la vegada, són els entorns més amenaçats per la crisi climàtica. La conclusió és evident: és necessari i urgent que des del món local s'adoptin mesures per reduir les emissions contaminants i per adaptar-se a aquest nou escenari. Dues cares de la mateixa moneda, que s'ha de centrar fonamentalment en els àmbits de les infraestructures, de l'energia, de l'urbanisme, de l'eficiència dels edificis, de la mobilitat i de la gestió de l'aigua

ODS – FOCUS D’INNOVACIÓ LOCAL:
Què fa que seguim utilitzant el cotxe? Factors que condicionen els hàbits de mobilitat a les ciutats

15/07/2024
ODS número 11: Ciutats i Comunitats sostenibles i ODS número 13: Acció climàtica

Malgrat les mesures que s’han anat adoptant des de fa anys per dissuadir sobre l'ús del vehicle privat dins les ciutats i per fer més atractius altres mitjans de transport més nets, els percentatges de desplaçaments urbans en cotxe continuen mantenint-se molt elevats

Els resultats d'una enquesta feta a 1.400 persones del Regne Unit d'entre 18 i 69 anys mostren que els factors sociodemogràfics són la principal explicació a aquesta inelasticitat de demanda, ja que els motius no són els mateixos per a tots els grups d'edat ni per a tots els nivells de renda