ODS – FOCUS D’INNOVACIÓ LOCAL:
Municipis que no abandonen. Pràctiques inspiradores contra l'abandonament escolar prematur

29/07/2025
ODS número 4: Educació de Qualitat i ODS número 10: Reducció de les Desigualtats

L’any 2022, uns 97.062 joves d’entre els 18 i els 25 anys van abandonar prematurament el sistema educatiu a Catalunya. Més concretament, 1 de cada 10 joves no va aconseguir graduar-se d’ESO, 1 de cada 4 de batxillerat i 4 de cada 10 de cicles de grau mitjà

La sortida prematura del sistema educatiu situa aquest joves adolescents en una posició precària al mercat laboral. Sabem que els salaris de les persones sense estudis secundaris postobligatoris són la meitat dels que sí que tenen aquesta formació, que pateixen més atur i que ocupen feines més precàries

Si no fem res, en 10 anys la pèrdua de talent, la precarietat laboral i els baixos nivells d’ingressos marcaran els destins de milers de catalans i catalanes

ODS – FOCUS D’INNOVACIÓ LOCAL:
Per què és recomanable que les organitzacions no es precipitin amb la intel·ligència artificial...

24/07/2025
ODS número 9: Indústria, Innovació i Infraestructures, ODS número 11: Ciutats i Comunitats sostenibles i ODS número 16: Pau, Justícia i Institucions sòlides

És indiscutible que el potencial de la intel·ligència artificial (IA) per millorar l’eficiència de les organitzacions és enorme, però també ho és que aquesta tecnologia encara està en una fase molt inicial i, per tant, pot comportar riscos i errors

És per això que el més recomanable, sobretot quan es treballi amb dades o serveis crítics com és el cas de les administracions públiques, és ser prudent i conservador a l'hora de posar en marxa projectes d'IA

ODS – FOCUS D’INNOVACIÓ LOCAL:
Serveis d'educació infantil: com incorporar els infants de famílies desafavorides

21/07/2025
ODS número 4: Educació de Qualitat i ODS número 10: Reducció de les Desigualtats

Els 3 primers anys de vida són claus per al desenvolupament de l'infant, tant des del punt de vista de l'aprenentatge com de l'adquisició de competències socials

Així ho ha constatat la recerca científica que ha establert un sòlid consens respecte els beneficis que aporten els serveis d’educació entre els 0 i els 3 anys sobre el desenvolupament integral, el benestar i l’aprenentatge de tots els infants, però sobretot dels de famílies amb menys recursos

ODS -FOCUS D’INNOVACIÓ LOCAL:
Atreure i empoderar talent digital

17/07/2025
ODS número 8: Treball digne i Creixement econòmic i ODS número 11: Ciutats i Comunitats sostenibles

Cada vegada és més habitual el que fa pocs anys era impensable: que quedin vacants ofertes de feina en administracions públiques, sobretot les relacionades amb les noves tecnologies

Un fet que és conseqüència de la insuficiència de mà d'obra amb aquest perfil i que dona lloc a un mercat laboral en el que empreses i institucions del sector públic han de competir per atreure talent digital