En un entorn de reptes múltiples i canvis efímers que demanen contínuament l’atenció i els recursos de l’administració, des de la Federació de Municipis de Catalunya hem cregut molt oportú organitzar aquest curs, que, entre d’altres, parlarem dels models organitzatius, les estructures organitzatives, del diagnòstic organitzatiu, del sistema de funcionament, aprendrem a calcular la capacitat de treball dels nostres equips, a diferenciar entre treball regular i treball de transformació, construirem un sistema de funcionament alineat amb les prioritats estratègiques de la institució i mesurarem de manera efectiva els objectius del sistema de funcionament.
Aquesta acció formativa s’adreça principalment a càrrecs polítics o empleats públics de l’administració local amb capacitat per impulsar processos de canvi.
El termini d’inscripció finalitza a les 15.00h del dia 7 de maig de 2025.
Se celebrarà una taula rodona al voltant de la publicació del llibre ‘El Reglamento de Inteligencia Artificial de la Unión Europea de 2024, el derecho a una buena administración digital y su control judicial en España'. L’autor és Juli Ponce, catedràtic de Dret Administratiu a la Facultat de Dret de la UB i membre del Grup de Recerca en Regulació de Sistemes Algorítmics i Intel·ligència Artificial – RSAI.
L’acte comptarà amb presentació institucional a càrrec del Dr. Xavier Triadó, vicerector de Política de Digitalització UB i amb participació de l'autor del llibre, la doctora Helena Matute, prologuista i catedràtica de Psicologia a la Universitat de Deusto, el doctor Jordi Vitrià, catedràtic de Llenguatges i Sistemes Informàtics a la Facultat de Matemàtiques i Informàtica de la Universitat de Barcelona (UB) i director de la Càtedra UB d’Intel·ligència Artificial i Mitjans i el doctor Antonio Madrid, professor de Filosofia del Dret de la UB i coordinador general de la Clínica jurídica dret al Dret-UB.
L´aforament és molt limitat, per la qual cosa és imprescindible la inscripció prèvia, enviant un correu especificant l´interès en assistir a: petia.guintchev@ub.edu
Governants, líders, activistes i pensadores de tot el món comparteixen idees i debaten sobre possibles solucions per als reptes que afrontem.
Et convidem a fer una ullada a les activitats que promou la Generalitat en el marc d’aquest esdeveniment global que vol transformar la relació entre govern i ciutadania. En destaquem dues especialment:
Durant el 20 i 21 de maig s’analitzarà i debatrà sobre les novetats i innovacions en el sector del tractament i la gestió dels residus, l’economia circular i la transició energètica: es tracta d'un trilema o d'un cercle virtuós?
Un programa pensat per als professionals de la gestió i el tractament de residus i els seus recursos.
En aquesta 8a edició es proposa reflexionar i buscar respostes als grans debats que la geopolítica, la transició energètica, la reindustrialització i la competitivitat de l'economia estan posant en l'agenda política i el desenvolupament legislatiu, per a mesurar l'ambició climàtica i aconseguir els objectius d'una economia descarbonitzada.
Aquest I Congrés Internacional d'Habitatge i Ciutat està organitzat per la Càtedra Barcelona d'Estudis d'Habitatge, que agrupa a les 4 universitats públiques de l´AMB (UB, UAB, UPF, UPC) i als seus patrons, l´Ajuntament de Barcelona i la Generalitat de Catalunya.
S'hi abordaran temes fonamentals en diferents taules de debat i es comptarà amb conferenciants internacionals.
Estan cridats a participar a Gandia, al País Valencià, tots els governs locals de l’Estat espanyol (ajuntaments, mancomunitats i diputacions), entre els quals es troben les més de 1.100 entitats locals que formen part dels diferents fons de cooperació i solidaritat i que són membres de la Confederació de Fons de Cooperació i Solidaritat (CONFOCOS).
Les entitats que conformen CONFOCOS destaquen per la seva pluralitat política, territorial i de grandària poblacional i coincideixen en el seu interès per a aconseguir un món més just i igualitari basat en la cooperació internacional impulsada des de l’àmbit local i en la consecució dels Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS) propugnats per les Nacions Unides.
Es tracta d’una sessió en línia dirigida als gestors i gestores d'actuacions finançades pel Mecanisme de Recuperació i Resiliència a l'Administració local i les peticions d’inscripció es fan a través de la sol·licitud d’inscripció de la pàgina web de l’EAPC.
L'objectiu estratègic d'aquesta formació és contribuir a una adequada i eficaç gestió del fons MRR dins del PRTR, a partir de l'elaboració dels manuals de sistemes i procediments que donin compliment a les obligacions recollides a l'Ordre HFP/1030/2021.
Durant la sessió es presentaran els models de manuals que ha publicat o està a punt de publicar la Direcció General de Fons Europeus i Ajuts d'Estat per a l'eficaç gestió dels fons MRR i es donaran directrius i orientacions sobre com adaptar els manuals presentats a les necessitats específiques de les administracions locals.
Més enllà de la generació de continguts, és en les tasques quotidianes on es manifestarà la transformació més gran de la IA en la nostra feina.
Durant el curs, analitzarem aplicacions com Copilot, quines són les tasques habituals per poder fer presentacions, traduccions, transcripcions, PDFs, anàlisi de dades i tot el que es duu a terme amb el paquet Office 365, potenciat amb la IA; i ho complementarem amb exercicis i casos pràctics en directe.
Està adreçat principalment a assessors, assessores, responsables de gabinets de comunicació i de presidència i, en general, personal de l’àrea de comunicació de l’administració local i el termini d’inscripció finalitza a les 15.00 h el dia 27 de maig de 2025.
Serà un espai privilegiat per reflexionar sobre el futur dels territoris rurals, amb debats centrats en tres grans àmbits clau: transformació econòmica, serveis de proximitat i arrelament al territori.
Una oportunitat única per connectar, aprendre i contribuir activament a l’impuls dels nostres pobles.
El programa d’aquesta acció formativa fomenta un enfocament transversal i interdepartamental per facilitar la integració dels ODS en la presa de decisions polítiques i pressupostàries, permetent als participants desenvolupar habilitats pràctiques i eines aplicables en la gestió pública.
Es farà una introducció als ODS i la seva rellevància local: context global i local dels ODS, el paper dels governs municipals en la implementació dels ODS i la relació entre pressupostos municipals i els ODS. També s’analitzaran conceptes clau, com el pressupost orientat a resultats i sostenibilitat, l’’alineació dels recursos financers amb els objectius sostenibles o les estratègies d’integració dels ODS en la planificació pressupostària, amb una anàlisi i exemples i bones pràctiques.
S’usaran metodologies i eines per identificar prioritats locals i assignar recursos i informarem de com fomentar la cooperació entre diferents àrees municipals, amb dinàmiques per gestionar conflictes d’interessos en la distribució de recursos. Finalment, es realitzarà un taller pràctic consistent en dissenyar un pressupost municipal orientat als ODS.
El termini d’inscripció finalitza a les 15.00h del dia 10 de juny de 2025.
Els desafiaments com l'estrès i el burn-out són freqüents en el sector dels serveis socials. En el pla individual, els causants poden ser la manca d’estímuls, unes expectatives massa altes, tasques rutinàries, o bé no comptar amb els equips, recursos o coneixements necessaris per executar certes tasques. En el treball per equips, els entrebancs en la gestió del temps, la incomprensió entre col·laboradors, la falta d'empatia o discrepàncies mal gestionades, també contribueixen significativament a la generació d’estrès. A més, s’hi afegeixen les situacions de complexitat relacional i emocional pròpies de l’atenció a persones en situació de vulnerabilitat. Tot plegat pot dur a què el o la professional percebi una gran distància entre els seus propis ideals i la realitat de la seva vida laboral, situació que pot portar-lo a patir el síndrome del burn-out.
Per això, és crucial que el personal que treballa al sector desenvolupi estratègies efectives de gestió relacional i emocional, així com de prevenció i afrontament de situacions potencialment estressants. Eines i mètodes com l’auto-lideratge, l’auto-cura i el mindfulness poden ajudar a les professionals dels equips a créixer, actuar i relacionar-se en un entorn laboral saludable i de qualitat.
Aprofundir en el coneixement dels diversos models de lideratge i identificar els diferents estils relacionals dins dels equips, així com el desenvolupament de competències comunicatives com l'escolta activa i el feedback positiu, són també claus per fomentar un ambient de treball enriquidor i favorable al benestar dels professionals.
Altres objectius específics que volem assolir amb aquesta formació inclouen:
- Proporcionar eines i estratègies per prevenir i gestionar l’estrès i altres desafiaments emocionals inherents a la pràctica professional.
- Facilitar la incorporació de mètodes i solucions que permetin als equips professionals créixer, actuar i interaccionar en un entorn laboral saludable i de qualitat.
El termini d’inscripció finalitza a les 15 hores del dia 11 de juny de 2025.
El proper mes d’octubre es celebra la quarta edició del Congrés de Qualitat de l’Aire coorganitzat per la Generalitat de Catalunya, Diputació de Barcelona, Àrea Metropolitana de Barcelona, Consell Comarcal del Vallès Occidental i l’Ajuntament de Sabadell.
Obrim inscripcions per poder retrobar-nos els dies16 i 17 d’octubre de 2025 a Fira Sabadell, en l’epicentre de l’Aire Net per avançar en noves polítiques públiques de millora de la qualitat de l’aire, fer front als reptes per al 2030 de l’aplicació de la nova Directiva de qualitat de l’Aire així com posar en valor la feina feta relativa al Pla d’Acció d’Aire Net Horitzó 2027, entre altres temes.
Podeu formalitzar la inscripció a l’enllaç inferior.
Així mateix, tenim disponible ja un primer esquelet de programa provisional, on podreu veure els horaris, la distribució de sessions en els diversos espais i alguns noms de les persones confirmades. Comptarem amb una vintena de sessions tipus taula rodona, unes deu ponències destacades i altres espais d’intercanvi de coneixement.
Com cada edició, comptarem amb una zona expositiva per presentar solucions tecnològiques, a càrrec d’empreses i entitats rellevants del sector.
El 4t Congrés de l’Aire està coorganitzat per la Generalitat de Catalunya, la Diputació de Barcelona, l’Àrea Metropolitana de Barcelona, el Consell Comarcal del Vallès Occidental i l’Ajuntament de Sabadell.
Compta amb un comitè científic configurat per: ISGLOBAL, BSC, CSIC, Ajuntament de Barcelona, Autoritat del Transport Metropolità, Col·legi d’Enginyers de Camins, Canals i Ports, Agència de Salut Pública de Barcelona i Col·legi d’Enginyers Industrials.
La Xarxa de Ciutats i Pobles cap a la Sostenibilitat donem suport al Congrés com a col·laboradors tècnics.
AQUESTA WEB UTILITZA GALETES
Les galetes són importants, influeixen en l''experiència de navegació, ens ajuden a protegir la privacitat i permeten realitzar les peticions que ens solicitin a través de la web.
Utilitzem galetes propies, aquestes són estrictament necessàries per el funcionamint bàsic de la web i, per tant, sempre estan actives. Altrament, també utilitzem galetes de tercers, aquestes són opcionals i es poden configurar des de la opció de Configurar Galetes.
Més informació en la nostra Política de Galetes.
Galetes estrictament necessàriesAquestes galetes són essencials per al funcionament del lloc web i no poden desactivar-se en els nostres sistemes. S'ajusten en resposta a les seves accions per proporcionar serveis com la personalització de les preferències de privacitat, la iniciació de sessió o l'ompliment de formularis.
Galetes de tercersAquestes galetes ens permeten rastrejar les visites i les fonts de trànsit, el que ens habilita per avaluar i millorar el rendiment del nostre lloc web.