El programa d’aquesta acció formativa fomenta un enfocament transversal i interdepartamental per facilitar la integració dels ODS en la presa de decisions polítiques i pressupostàries, permetent als participants desenvolupar habilitats pràctiques i eines aplicables en la gestió pública.
Es farà una introducció als ODS i la seva rellevància local: context global i local dels ODS, el paper dels governs municipals en la implementació dels ODS i la relació entre pressupostos municipals i els ODS. També s’analitzaran conceptes clau, com el pressupost orientat a resultats i sostenibilitat, l’’alineació dels recursos financers amb els objectius sostenibles o les estratègies d’integració dels ODS en la planificació pressupostària, amb una anàlisi i exemples i bones pràctiques.
S’usaran metodologies i eines per identificar prioritats locals i assignar recursos i informarem de com fomentar la cooperació entre diferents àrees municipals, amb dinàmiques per gestionar conflictes d’interessos en la distribució de recursos. Finalment, es realitzarà un taller pràctic consistent en dissenyar un pressupost municipal orientat als ODS.
El termini d’inscripció finalitza a les 15.00h del dia 10 de juny de 2025.
Com cada any, el Síndic de Greuges i el Departament d'Educació i Formació Professional, conjuntament amb la Diputació de Barcelona, organitza aquesta jornada per compartir bones pràctiques, com poden ser els pactes locals i altres instruments que promouen la corresponsabilització i la transversalització de les polítiques dutes a terme.
Per a qualsevol dubte o suggeriment, podeu adreçar-vos a infancia@sindic.cat.
Els autors, Josep Jordi Guerrero i Carles Soto, ofereixen una eina pràctica i visual per ajudar tècnics, policies locals i responsables polítics a integrar criteris de seguretat i sostenibilitat en la planificació urbana.
La guia inclou casos inspiradors i una "caixa d’eines" amb recomanacions clares.
La presentació serà realitzada pels seus dos autors, Josep Jordi Guerrero i Carles Soto. A la taula també estaran Juli Ponce, codirector CBEH, Daniel Limones, director de la Coordinació de Policies Locals de Catalunya i Ángel Párraga, president del Col·legi Oficial de Criminologia de Catalunya.
Els desafiaments com l'estrès i el burn-out són freqüents en el sector dels serveis socials. En el pla individual, els causants poden ser la manca d’estímuls, unes expectatives massa altes, tasques rutinàries, o bé no comptar amb els equips, recursos o coneixements necessaris per executar certes tasques. En el treball per equips, els entrebancs en la gestió del temps, la incomprensió entre col·laboradors, la falta d'empatia o discrepàncies mal gestionades, també contribueixen significativament a la generació d’estrès. A més, s’hi afegeixen les situacions de complexitat relacional i emocional pròpies de l’atenció a persones en situació de vulnerabilitat. Tot plegat pot dur a què el o la professional percebi una gran distància entre els seus propis ideals i la realitat de la seva vida laboral, situació que pot portar-lo a patir el síndrome del burn-out.
Per això, és crucial que el personal que treballa al sector desenvolupi estratègies efectives de gestió relacional i emocional, així com de prevenció i afrontament de situacions potencialment estressants. Eines i mètodes com l’auto-lideratge, l’auto-cura i el mindfulness poden ajudar a les professionals dels equips a créixer, actuar i relacionar-se en un entorn laboral saludable i de qualitat.
Aprofundir en el coneixement dels diversos models de lideratge i identificar els diferents estils relacionals dins dels equips, així com el desenvolupament de competències comunicatives com l'escolta activa i el feedback positiu, són també claus per fomentar un ambient de treball enriquidor i favorable al benestar dels professionals.
Altres objectius específics que volem assolir amb aquesta formació inclouen:
- Proporcionar eines i estratègies per prevenir i gestionar l’estrès i altres desafiaments emocionals inherents a la pràctica professional.
- Facilitar la incorporació de mètodes i solucions que permetin als equips professionals créixer, actuar i interaccionar en un entorn laboral saludable i de qualitat.
El termini d’inscripció finalitza a les 15 hores del dia 11 de juny de 2025.
Els destinataris principals d’aquesta acció formativa són el personal tècnic de l’Administració local que coordini i/o participi en projectes finançats amb fons europeus (àrees de relacions internacionals, promoció econòmica, serveis socials, educació, medi ambient, cooperació, etc.), així com secretaris i interventors, càrrecs electes i, en general, qualsevol tècnic municipal que vulgui ampliar coneixement en matèria de captació de recursos financers, de les entitats adherides a l’FMC.
El termini d’inscripció finalitza a les 15.00 hores del dia 19 de juny de 2025.
Durant els darrers anys, l’Institut Metròpoli ha elaborat diverses recerques orientades a conèixer els efectes del Pla de Barris. Les dades mostren que les dues primeres edicions del programa han comportat una reducció significativa de la vulnerabilitat urbana a les àrees intervingudes, així com una disminució de la desigualtat urbana i una millora clara en la satisfacció amb el barri per part de la ciutadania.
Partint dels resultats d’aquests estudis i aprofitant l’inici de la tercera edició, aquest seminari vol obrir un espai de debat sobre què ha funcionat i quins reptes persisteixen. La proposta és fer-lo en termes generals, però també posant el focus en l’àmbit educatiu, un dels eixos estratègics del programa per transformar el futur dels barris més desafavorits de la ciutat.
Una oportunitat per repensar col·lectivament el futur de les polítiques urbanes i el seu impacte real en la vida de les persones.
El curs està especialment dissenyat per al personal de l’Administració pública que vol adquirir o actualitzar els coneixements fonamentals sobre la normativa i els procediments relacionats amb la contractació pública.
Al llarg de la formació explorarem els aspectes clau de la Llei de contractes del sector públic.
Aquesta formació proporciona una base sòlida per comprendre i aplicar amb èxit els processos de contractació pública d’acord amb la normativa vigent.
El termini d’inscripció finalitza el dia 26 de juny de 2025.
Durant el curs, es farà una explicació teòrica i clara de cadascun dels temes i a través de recursos presentats per la docent, s’analitzaran tota mena de comunicacions, notícies, webs, textos legals, i també fotografies, cartells, vídeos, infografies, etc.
Aquesta anàlisi mostrarà errors que no es veuen normalment i s’explicarà com evitar-los per poder produir continguts, tant escrits com audiovisuals, amb mirada inclusiva. Igualment, en les dues sessions es proposaran exercicis pràctics per treballar durant la classe.
El termini d’inscripció finalitza el dia 3 de juliol de 2025.
Al llarg de dotze hores, els participants adquiriran els coneixements necessaris per gestionar de manera eficient els expedients de contractació i garantir la seva correcta aplicació.
El curs s’adreça principalment al personal tècnic i al que participa en la redacció de la documentació tècnica dels contractes.
El termini d’inscripció finalitza el dia 7 de juliol de 2025.
El proper mes d’octubre es celebra la quarta edició del Congrés de Qualitat de l’Aire coorganitzat per la Generalitat de Catalunya, Diputació de Barcelona, Àrea Metropolitana de Barcelona, Consell Comarcal del Vallès Occidental i l’Ajuntament de Sabadell.
Obrim inscripcions per poder retrobar-nos els dies16 i 17 d’octubre de 2025 a Fira Sabadell, en l’epicentre de l’Aire Net per avançar en noves polítiques públiques de millora de la qualitat de l’aire, fer front als reptes per al 2030 de l’aplicació de la nova Directiva de qualitat de l’Aire així com posar en valor la feina feta relativa al Pla d’Acció d’Aire Net Horitzó 2027, entre altres temes.
Podeu formalitzar la inscripció a l’enllaç inferior.
Així mateix, tenim disponible ja un primer esquelet de programa provisional, on podreu veure els horaris, la distribució de sessions en els diversos espais i alguns noms de les persones confirmades. Comptarem amb una vintena de sessions tipus taula rodona, unes deu ponències destacades i altres espais d’intercanvi de coneixement.
Com cada edició, comptarem amb una zona expositiva per presentar solucions tecnològiques, a càrrec d’empreses i entitats rellevants del sector.
El 4t Congrés de l’Aire està coorganitzat per la Generalitat de Catalunya, la Diputació de Barcelona, l’Àrea Metropolitana de Barcelona, el Consell Comarcal del Vallès Occidental i l’Ajuntament de Sabadell.
Compta amb un comitè científic configurat per: ISGLOBAL, BSC, CSIC, Ajuntament de Barcelona, Autoritat del Transport Metropolità, Col·legi d’Enginyers de Camins, Canals i Ports, Agència de Salut Pública de Barcelona i Col·legi d’Enginyers Industrials.
La Xarxa de Ciutats i Pobles cap a la Sostenibilitat donem suport al Congrés com a col·laboradors tècnics.
Aquest màster pretén seguir formant, com ho ha fet durant 32 anys, especialistes que, amb una sòlida base teòrica i pràctica, puguin intervenir directament en la construcció d’unes estratègies de desenvolupament i unes relacions de cooperació que apuntalin un món possible de solidaritat i benestar, respectuós amb la natura i esperançador per a les generacions futures, i necessàriament diferent a l’actual.
Valorant l’interès que podria tenir entre els membres de la Federació de Municipis de Catalunya, des de Món-3 han acordat oferir un 10% de descompte en l’import de la matrícula a càrrecs electes, tècnics i altre personal municipal (acreditant-ne la vinculació). Per aclarir qualsevol dubte, podeu contactar-hi al 93 402 43 25.
AQUESTA WEB UTILITZA GALETES
Les galetes són importants, influeixen en l''experiència de navegació, ens ajuden a protegir la privacitat i permeten realitzar les peticions que ens solicitin a través de la web.
Utilitzem galetes propies, aquestes són estrictament necessàries per el funcionamint bàsic de la web i, per tant, sempre estan actives. Altrament, també utilitzem galetes de tercers, aquestes són opcionals i es poden configurar des de la opció de Configurar Galetes.
Més informació en la nostra Política de Galetes.
Galetes estrictament necessàriesAquestes galetes són essencials per al funcionament del lloc web i no poden desactivar-se en els nostres sistemes. S'ajusten en resposta a les seves accions per proporcionar serveis com la personalització de les preferències de privacitat, la iniciació de sessió o l'ompliment de formularis.
Galetes de tercersAquestes galetes ens permeten rastrejar les visites i les fonts de trànsit, el que ens habilita per avaluar i millorar el rendiment del nostre lloc web.