Es desenvolupa l'article 6 de l'Estatut Orgànic de l'Autoritat Independent de Responsabilitat Fiscal, que estableix que mitjançant ordre del ministre d'Hisenda i Administracions Públiques, previ informe de l'Autoritat Independent de Responsabilitat Fiscal, es determinaran les dades, documents i procediments de remissió, inclosos els telemàtics, que el Ministeri d'Hisenda i Administracions Públiques tindrà amb caràcter permanent a disposició de l'esmentada autoritat, així com l'accés de la mateixa a la informació addicional que aquesta pogués requerir. L’objectiu és garantir, d'una banda, l'accés de l'Autoritat Independent de Responsabilitat Fiscal a tota la informació que sigui necessària per al desenvolupament de les seves funcions i, de l'altra, coordinar els fluxos d'informació a l'esmentada autoritat amb els ja existents entre les administracions públiques a l'efecte d'evitar l'aparició de duplicitats i ineficiències

07/07/2015

L'ordre s'articula en cinc capítols. El primer d'ells «Disposicions generals», assenyala el canal preferent de relació de l'Autoritat Independent de Responsabilitat Fiscal amb les Administracions Públiques a través de la Central d'informació economicofinancera de les Administracions Públiques del Ministeri d'Hisenda i Administracions Públiques, la informació es posarà a disposició permanent de l'Autoritat amb caràcter general.

Així mateix, l'ordre regula l'accés a informació addicional per part de l'Autoritat, establint el procediment, forma de sol·licitud i de remissió de les noves dades, terminis de subministrament i els supòsits en els es facilitarà la informació requerida per l'autoritat, d'acord amb el que preveu la Llei orgànica 6/2013, de 14 de novembre, de creació de l'Autoritat Independent de Responsabilitat Fiscal, i el Reial Decret 215/2014, de 28 de març.

En els capítols II, III i IV de l'ordre es detalla de manera exhaustiva la informació economicofinancera de l'Administració Central i de la Seguretat Social, així com informació agregada de totes les administracions públiques, de les comunitats autònomes i corporacions locals, respectivament amb la qual comptarà de manera permanent l'autoritat. Així, els articles 5 a 12 recullen un ampli elenc d'informació, dades i informes, que permet una comprensió profunda de la situació econòmica, financera i pressupostària de cada un dels nivells d'administració.

Finalment, el capítol V de l'ordre regula la sol·licitud d'informació per part de l'Autoritat a un departament ministerial o Administració Territorial un cop que aquesta informació no hagi pogut ser obtinguda pel canal preferent de la Central d'informació economicofinancera de les Administracions Públiques. Com a garantia de la coordinació en els fluxos d'informació i de la fiabilitat de la informació posada a disposició de l'autoritat a través d'aquesta via, aquesta comunicarà al Ministeri d'Hisenda i Administracions Públiques la informació així obtinguda. Finalment es desenvolupen les obligacions de subministrament d'informació de les activitats en matèria de relacions internacionals establertes a l'article 7.1 del Reial Decret 215/2014, de 28 de març.

L'ordre es completa amb una disposició addicional única i dues disposicions finals. Mitjançant la disposició addicional, que regula les obligacions de publicació de les operacions no financeres de l'Administració Central i del subsector de la Seguretat Social així com de la informació relativa a passius contingents de les Administracions Públiques, es completa la transposició al dret espanyol de la Directiva 2011/85 / UE del Consell, de 8 de novembre de 2011, sobre els requisits aplicables als marcs pressupostaris dels Estats membres. Les disposicions finals, per la seva banda, estableixen la incorporació parcial al dret espanyol de la citada Directiva 2011/85 / UE del Consell, de 8 de novembre de 2011, i l'entrada en vigor de l'ordre del dia següent al de la seva publicació en el «Butlletí Oficial de l'Estat».