El Departament d'Ensenyament a finals de juliol ja va fer arribar un escrit als ajuntaments titulars d'Escoles de Música Municipals comunicant els tràmits necessaris per demanar la sol·licitud als ajuts econòmics que el Departament atorgarà per al funcionament d'aquestes escoles






08/09/2015

En la Comissió Mixta reunida el passat 1 de juliol, el Departament d'Ensenyament va informar de la proposta de criteris que es tindrà en compte en l'assignació d'aquests ajuts econòmics que atorgarà el Departaments, i que s'aplicarà de la següent manera:

A. Per una banda, es destina el 60% de la partida pressupostària, tenint en compte el nombre d'alumnes de 4 a 18 anys, i el nombre de minuts lectius setmanals que el professorat de l'escola de música destina a aquest alumnat, amb un topall màxim de 42 minuts per alumne.

B. Per altra banda, es destina el 40% sobre la base dels criteris i percentatges següents:

a) El 30% tenint en compte el percentatge que suposa la població de 4 a 18 anys atesa per cada escola respecte a la població total del municipi.

b) El 30% segons la funció social de l'escola (alumnes que estan exempts de pagament o que tenen una bonificació del 50% o més). No es consideraran, als efectes del finançament de les escoles de música de les corporacions locals per part del Departament d'Ensenyament, els alumnes que gaudeixen de la bonificació considerada per als fills de professors.

c) el 30% en funció de la diversificació instrumental.

d) el 10% en funció de la doble eficàcia, és a dir, en funció de la ràtio minuts/alumne, amb un topall màxim de 42 i mínim de 22 per alumne.

El termini màxim que ha fixat el Departament per presentar la documentació , i que consta en l'escrit enviat als ajuntaments, és el proper 15 de setembre.