Ordre ECO/294/2015, de 18 de setembre, publicada al DOGC núm. 6963, de 25 de setembre de 2015

28/09/2015

Les dades que s’han d’informar al Registre públic de contractes de la Generalitat de Catalunya superen en nombre les dades que requereix el Registre de contractes del sector públic estatal. Entre aquestes dades addicionals a les exigides en l’àmbit del Registre estatal, es troben les requerides per l’Acord del Govern de mesures en matèria de contractació pública i l’Acord del Govern pel qual s’estableix el protocol d’actuació en l’àmbit de l’Administració de la Generalitat de Catalunya i del seu sector públic en relació amb la contractació d’estudis i dictàmens, així com les dades que responen a la finalitat d’incrementar la transparència en la contractació pública, principalment, les econòmiques i estadístiques sobre la contractació pública a Catalunya.

Per fer factible la incorporació de les dades contractuals de les entitats locals al Registre públic de contractes de la Generalitat de Catalunya, i atesa molt especialment la heterogeneïtat de les entitats locals catalanes pel que fa a la seva mida, als recursos disponibles, i a l’efectiva disposició d’eines que permetin l’intercanvi informatitzat de dades entre administracions, s’ha optat per un règim de mínims, segons el qual, les dades que les administracions locals han d’enviar al Registre públic de contractes de la Generalitat de Catalunya són les que han estat objecte de desenvolupament en el capítol cinquè del Reial decret 817/2009, de 8 de maig, pel qual es desplega parcialment la Llei 30/2007, de 30 d’octubre, de contractes del sector públic i el seu annex I, així com la informació prevista en l’article 29 del TRLCSP.

En un altre ordre de consideracions, s’addiciona un capítol II a l’Ordre amb la finalitat de regular les condicions en què s’ofereix l’accés públic de la ciutadania a les dades del Registre públic de contractes de la Generalitat de Catalunya. Es configura aquest accés públic sobre la base dels acords de la Comissió Interdepartamental de Transparència i Accés a la Informació de 21 de maig de 2015.

Precisament, pel fet que l’entrada en vigor de la Llei 19/2014 ja s’ha produït, es considera justificat no establir termini devacatio legisen aquesta Ordre, motiu pel qual entrarà en vigor el mateix dia que es publiqui alDOGC.