Organitzat per alcaldes.eu a Mataró el dimecres 25 de novembre, el col·loqui tenia l'objectiu d'ajudar a discutir els punts forts i els reptes econòmics de la comarca i buscar consensuar idees i visions útils per a tots els actors implicats






25/11/2015

La comarca del Maresme, avui, és d’una importància estratègica per al país. A pocs minuts del Cap i Casal, la seva activitat no es pot dissociar de la marca internacional que és "Barcelona”. Sense anar més lluny, Mataró busca fer-se amb un lloc preferent dins de l’oferta turística del litoral.

El col·loqui s'ha estructurat al voltant de diverses qüestions: estratègies que plantegen els municipis per a consolidar l’empenta emprenedora; com tracten les institucions municipals i supramunicipals la qüestió turística a la costa i quins problemes i oportunitats els genera; com es pot afavorir la re-industrialització i la producció del sector primari; debat entre viles de mar i viles de muntanya; les infraestructures; i el paper del Tecnocampus.

La taula de ponents ha estat formada per Joan Majó, alcalde de Mataró entre 1979 i 1983 i ministre d’Indústria i Energia entre 1985 i 1986; Xavier Amor, president de l'FCM i alcalde de Pineda de Mar; Miquel Buch, president de l’ACM i alcalde de Premià de Mar; Miquel A. Martínez, president del Consell Comarcal del Maresme i alcalde de Sant Vicenç de Montalt; i David Bote, alcalde de Mataró.

En la seva intervenció, el president de l'FMC ha destacat la unió dels membres de la taula per donar una visió conjunta política, recordant que estem enmig d'una crisi econòmica que els ciutadans estan patint enorrnement i que una de les solucions estratègiques conjuntes hauria de ser el de potenciar l'ocupació. "Les institucions locals hem fet un gran esforç per trobar solucions, amb moltes dificultats i sense recursos". També ha posat èmfasi en les reivindicacions pendents que té la comarca: com les infraestructures, la sorra de les platges o la carretera nacional. Finalment ha acabat afirmant que cal innovar i potenciar la bona governança i la transparència, i que tota la comarca junta ha d'apostar per una millor mobilitat, un mapa cultural comú, un bon pla de màrqueting comercial, i potenciar els esports, el turisme i la gastronomia, entre d'altres.