Una resolució publicada avui al DOGC dóna publicitat a l'Acord del Ple de la Sindicatura de Comptes de Catalunya, de 9 de febrer de 2016, sobre el contingut de l'extracte dels expedients de contractació i els procediments per complir el que disposa l'article 29 del Reial decret legislatiu 3/2011, de 4 de novembre, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de contractes del sector públic (TRLCSP), davant la Sindicatura de Comptes de Catalunya per part dels ens sotmesos a fiscalització

23/02/2016

La disposició addicional vuitena de la Llei 19/2014, del 29 de desembre, de transparència, accés a la informació pública i bon govern (LTAIBG), estableix l'obligació de les administracions locals catalanes de comunicar al RPC els contractes formalitzats. La disposició addicional segona de la Llei 3/2015, de l'11 de març, de mesures fiscals, financeres i administratives, preveu que les entitats de l'Administració local i els ens, organismes o entitats del seu sector públic han de comunicar al Registre públic de contractes (RPC), perquè hi siguin inscrites, les dades bàsiques dels contractes que adjudiquin i que estiguin subjectes a la legislació de contractes del sector públic, i també, si s'escau, les modificacions, les pròrrogues, les variacions de terminis o de preus, l'import final i l'extinció.

Actualment, l'àmbit d'aplicació i el funcionament del RPC es regulen per l'Ordre ECO/47/2013, del 15 de març, per la qual es regula el funcionament i s'aprova l'aplicació del Registre públic de contractes de la Generalitat amb les modificacions introduïdes per l'Ordre ECO/294/2015, del 18 de setembre, de modificació de l'Ordre ECO/47/2013.

Les entitats de l'Administració local catalana i els ens, organismes o entitats del seu sector públic, han de vehicular la remissió d'informació a la Sindicatura de Comptes de Catalunya relativa als contractes, establerta en l'article 29 del TRLCSP, mitjançant l'enviament al Registre públic de contractes de les dades que configuren l'extracte de l'expedient, d'acord amb el que disposa l'article 3 de l'Ordre ECO/294/2015, del 18 de setembre, per la qual es modifica l'Ordre ECO/47/2013, del 15 de març, que regula el funcionament i aprova l'aplicació del Registre públic de contractes de la Generalitat de Catalunya.

Les dades que configuren l'extracte de l'expedient a què es refereix l'article 29 del TRLCSP, als efectes de la funció fiscalitzadora que duu a terme la Sindicatura de Comptes, són les que concreta l’apartat 1 de la Resolució. Igualment, cal tenir present que la Sindicatura de Comptes de Catalunya considerarà complert i conforme a llei el procediment d'intercanvi d'informació a partir de les dades recollides en el Registre públic de contractes de la Generalitat de Catalunya i trameses a la Sindicatura mitjançant el seu Registre telemàtic.

D’altra banda, el procediment telemàtic de la Sindicatura de Comptes de Catalunya anomenat "Comunicació dels contractes article 29 TRLCSP àmbit local” habilitat en el Registre telemàtic d'aquesta institució quedarà inhabilitat el dia 1 de març del 2016. A partir de l'1 de març de 2016 els ens del sector públic local que hagin de de comunicar les modificacions, les pròrrogues / variacions de termini i l'extinció en relació amb contractes formalitzats que no hagin estat comunicats prèviament al Registre públic de contractes hauran d'entrar les dades d'aquests abans d'entrar qualsevol de les incidències esmentades.

Finalment, la Resolució deixa sense efecte els acords del Ple de la Sindicatura de Comptes de Catalunya del 19 de gener i del 8 de juny del 2010 i del 13 i 27 de març del 2012.