La convocatòria en la categoria de mitjans de comunicació obrirà el 15 de juny i clourà el 31 d’agost. És imprescindible haver estat acceptat prèviament dins el conveni marc de partenariat, les sol•licituds per al qual cal enviar abans del 31 de maig. La convocatòria en la categoria d’actes obre el 2 de maig, clou el 31 de maig i està exempta del conveni marc de partenariat






27/04/2016

La Direcció General de Comunicació (DG COMM) del Parlament Europeu anuncia la publicació d’una nova convocatòria de partenariat i de subvencions per al cofinançament d’activitats de comunicació que tinguin l’objectiu de promoure i fomentar una millor comprensió de la identitat, rol i naturalesa política del Parlament Europeu en dues categories: mitjans de comunicació audiovisuals (TV, ràdio i/o mitjans online) i organització d’esdeveniments.La DG COMM utilitza aquest programa com un canal per expandir i multiplicar el seu missatge sobre el treball de la institució i els seus diputats, per donar a conèixer la seva naturalesa política i facilitar una comunicació bidireccional. En aquesta convocatòria es valorarà especialment aquells projectes adreçats als joves.

Mitjans de comunicació

Per presentar una proposta de projecte, els sol·licitants han d’haver enviat prèviament la seva candidatura d’adhesió a l’acord multi-anual 2016-2019 de partenariat abans del 31 de maig de 2016. Només els candidats seleccionats d’acord amb els criteris d’admissió seran elegibles per a la concessió durant aquest període de subvencions sobre la base de la seva proposta de projecte.

Els projectes, que podran rebre fins a un 60% de cofinançament, hauran de presentar-se d’acord amb els requeriments detallats enla convocatòria per a mitjans de comunicació, que seran publicats el 15 de juny de 2016 amb data de cloenda per a la presentació de propostes el 31 d’agost de 2016. La durada dels projectes serà d’un màxim de set mesos, entre novembre de 2016 i juny de 2017. Els sol·licitants podran presentar una proposta de projecte dins la categoria de mitjans de comunicació de TV, ràdio i/o mitjà online. També poden presentar-se projectes multiplataforma. Tant el formulari per a l’establiment d’un acord marc de partenariat en la categoria de mitjans de comunicació com la proposta de projecte hauran de presentar-se en anglès. La major part de la documentació requerida podrà presentar-se en qualsevol de les llengües oficial de la UE i/o co-oficials dels Estats membres (per a més informació, consulti els detalls en la futura convocatòria de subvencions).

Organització d’actes

La DG COMM anuncia la publicació d’una nova convocatòria de subvencions per a propostes d’organització d’actes.Aquesta convocatòria es publicarà el dilluns 2 de maig i la data límit per presentar-hi projectes clourà el 31 de maig. Aquesta categoria fa referència a tot tipus d’esdeveniments, online i offline (preferiblement amb component web), de caràcter no partidista, com ara seminaris, conferències, debats, fòrums de discussió, exposicions, concursos, activitats culturals o esportives, dirigides a proporcionar una plataforma de comunicació per als ciutadans. Per a aquesta categoria no s’ha de signar l’acord multi-anual de partenariat amb el Parlament Europeu. Els projectes acceptats podran rebre un co-finançament per part del Parlament Europeu màxim del 60% del seu pressupost total.