Amb aquesta Comissió, la Generalitat i els ens locals sumen esforços per facilitar la coordinació i col·laboració d’ambdues administracions en matèria d’acollida






21/06/2016

El Govern ha aprovat un decret que articula les funcions, la composició i el funcionament de la Comissió Mixta Paritària Generalitat – Ens Locals en matèria d’immigració estrangera, apatrídia, protecció internacional i retorn. Amb la posada en marxa d’aquest òrgan col·legiat, el Govern dóna compliment a la Llei 10/2010, d’acollida de les persones immigrades i de les retornades a Catalunya, i al Decret 150/2014, que atribueix a la Comissió la funció d’establir criteris i propostes per a la planificació que el Govern ha de dur a terme amb relació a la implantació progressiva del servei de primera acollida.

El decret estableix que la persona titular de la Secretaria d'Igualtat, Migracions i Ciutadania ocuparà la presidència de la comissió, mentre que la vicepresidència s'alternarà anualment entre els representants de la Federació de Municipis de Catalunya i de l'Associació Catalana de Municipis, que comptaran amb dos vocalies, respectivament.

Entre les seves funcions, aquest òrgan facilitarà la coordinació entre la Generalitat i els ens locals en matèria del retorn, així com de la immigració, l’acollida i la integració de les persones estrangeres i les apàtrides, incloent-hi les sol·licitants de protecció internacional. La Comissió també assessorarà i farà propostes amb relació a les competències de la Generalitat i els ens locals atribuïdes en la legislació estatal d’estrangeria i d’adquisició de la nacionalitat, així com sobre els continguts i els criteris comuns, informatius, formatius i tècnics dels certificats d’acollida, dels informes d’integració, d’esforç d’integració, d’adequació d’habitatge i similars.