Recurs d’inconstitucionalitat número 3493-2015, publicat al DOGC número 7206, de 15 de setembre de 2016

19/09/2016

El suplement del BOE núm. 192, de 10 d’agost de 2016, publica la STC 128/2016, de 7 de juliol, en el recurs d'inconstitucionalitat núm. 3493-2015, interposat pel President del Govern contra els articles 69 i 95, així com contra les disposicions addicionals vint-i-dosena a vint-i-sisena de la Llei de Catalunya 3/2015, de l'11 de març, de mesures fiscals, financeres i administratives, publicada al DOGC núm. 6830, de 13 de març de 2015. En la sentència esmentada, el Tribunal Constitucional ha decidit, estimar, en part, el recurs d'inconstitucionalitat i, en conseqüència, declarar la inconstitucionalitat i consegüent nul·litat dels preceptes de la Llei del Parlament de Catalunya 3/2015, de l'11 de març, de mesures fiscals, financeres i administratives següents:

a) art. 69 (Modificació de la Llei 15/2001 (Servei Meteorològic de Catalunya);

b) art. 95 (Llei d’ordenació dels equipaments comercials: excepcions als criteris de localització i ordenació de l’ús comercial);

c) Disposició addicional vint-i-dosena (Pla director de l'Administració tributària de Catalunya);

d) Disposició addicional vint-i-quatrena (Catàleg d'infraestructures estratègiques); i,

i) Disposició addicional vint-i-sisena (Pla director relatiu als sectors de l'energia, de les telecomunicacions i els sistemes d'informació i del transport ferroviari).

Per altra banda, la sentència declara que la disposició addicional vint-i-tresena (Inventari del patrimoni de les administracions públiques de Catalunya ) no és inconstitucional interpretada en els termes del fonament jurídic 7 A) i B).

Finalment, declara que els nombres 2 i 3 de la disposició addicional vint-i-cinquena (Creació de l'Agència Catalana de la Protecció Social), no són inconstitucionals interpretats en els termes, respectivament, dels apartats B. c) i C del fonament jurídic 9.