Els ens pertanyents al sector públic de la Generalitat ja estan en disposició de començar a enviar en format electrònic els seus anuncis als ens que formen part de l’Administració local






31/10/2016

El canal existent per dur a terme aquesta mena d’enviaments és la Tramesa interadministrativa d'edictes, disponible a EACAT, la qual ofereix la possibilitat de fer la tramesa a través del frontal d’EACAT  o be fer una tramesa web service des de les aplicacions de gestió.

En aquest context és important recordar que, per als ens usuaris del servei e-TAULER, la gestió d’aquesta mena d’enviaments és molt senzilla i fàcil ja que, excepte la validació inicial de l’edicte rebut, tota la resta del seu cicle de publicació és automàtic: programació, exposició pública, retirada, emmagatzematge, generació i retorn a través d’EACAT de les diligències a l’ens emissor de l’anunci.

En el cas que l’ens destinatari de la tramesa no sigui usuari de l’e-TAULER, haurà de publicar al seu tauler físic (suro) o electrònic (no e-TAULER) l’anunci rebut a través de la tramesa disponible a EACAT i, un cop finalitzat el període d’exposició pública i retirat l’anunci, haurà de retornar també a través d’EACAT, la diligència a l’ens emissor de la tramesa mitjançant un formulari disponible a tal efecte.

Cal remarcar que en tots i cadascun dels casos exposats més amunt, tant l’enviament de l’anunci com el retorn de la corresponent diligència s’ha d’efectuar de manera electrònica i  telemàtica a través d’EACAT, tot evitant-se així les despeses i terminis temporals propis dels enviaments en suport paper a través del correu convencional.