La convocatòria en la categoria de mitjans de comunicació obrirà al març. Es tindran en consideració només aquells projectes dels sol·licitants que hagin estat acceptats dins el conveni marc de partenariat, el termini de la convocatòria del qual clou el 28 de febrer. La convocatòria en la categoria d’actes també obrirà al març i està exempta del conveni marc de partenariat






08/02/2017

La Direcció General de Comunicació (DG COMM) del Parlament Europeu anuncia la reobertura de la convocatòria de partenariat i de subvencions per al cofinançament d’activitats de comunicació que tinguin l’objectiu de promoure i fomentar una millor comprensió de la identitat, rol i naturalesa política del Parlament Europeu en dues categories: mitjans de comunicació audiovisuals (TV, ràdio i/o mitjans online) i organització d’esdeveniments.

La DG COMM utilitza aquest programa com un canal per expandir i multiplicar el seu missatge sobre el treball de la institució i els seus diputats, per donar a conèixer la seva naturalesa política i facilitar una comunicació bidireccional.

Mitjans de comunicació

S’ha reobert la convocatòria per accedir a l’acord multi-anual 2016-2019 de partenariat amb el Parlament Europeu. La data límit per presentar sol·licituds és el 28 de febrer. Només els candidats seleccionats d’acord amb els criteris d’admissió seran elegibles per a la concessió durant aquest període de subvencions sobre la base de la seva proposta de projecte.

Aquesta fase és imprescindible i poden presentar-s’hi els mitjans que no van fer la sol·licitud d’adhesió al conveni al 2016 o aquells a qui els hi va ser rebutjada i ara compleixin amb els requisits detallats a la convocatòria. Els mitjans que ja van ser acceptats l’any passat no han de presentar novament la petició, ja que l’acord és vigent fins al 2019. Es preveu que els peticionaris rebin la notificació de la seva sol·licitud a l’abril.

Els projectes, que podran rebre fins a un 60% de cofinançament, hauran de presentar-se d’acord amb els requeriments detallats en la convocatòria per a mitjans de comunicació, que seran publicats al març. La data límit per presentar els projectes de mitjans clourà al maig i es preveu que es notifiquin els resultats dels projectes al juliol. La durada màxima dels projectes dels mitjans de comunicació seria de fins a 9 mesos i mig.

Els sol·licitants podran presentar una proposta de projecte dins la categoria de mitjans de comunicació de TV, ràdio i/o mitjà online. També poden presentar-se projectes multiplataforma.

Tant el formulari per a l’establiment d’un acord marc de partenariat en la categoria de mitjans de comunicació com la proposta de projecte hauran de presentar-se en anglès. La major part de la documentació requerida podrà presentar-se en qualsevol de les llengües oficial de la UE i/o cooficials dels Estats membres (per a més informació, consulti els detalls en la futura convocatòria de subvencions).

Organització d’actes

La DG COMM anuncia la publicació també al març d’una nova convocatòria de subvencions per a propostes d’organització d’actes. La data límit per presentar els projectes d’actes clourà a l’abril i es preveu que es notifiquin els resultats dels projectes al juny. La durada màxima dels projectes a la categoria d’actes és de 11 mesos.

Aquesta categoria fa referència a tot tipus d’esdeveniments, online i offline (preferiblement amb component web), de caràcter no partidista, com ara seminaris, conferències, debats, fòrums de discussió, exposicions, concursos, activitats culturals o esportives, dirigides a proporcionar una plataforma de comunicació per als ciutadans.

Per a aquesta categoria no s’ha de signar l’acord multi-anual de partenariat amb el Parlament Europeu.

Els projectes acceptats podran rebre un cofinançament per part del Parlament Europeu màxim del 60% del seu pressupost total.