Aquesta és la segona fotolinera laboral metropolitana, després de la d’Esplugues de Llobregat, destinada als treballadors municipals de l’Ajuntament. Aquest servei metropolità s’emmarca dins de les polítiques de transició energètica de l’AMB, que volen augmentar la producció d’energia renovable i de proximitat i reduir les emissions de CO2, i en el marc de les polítiques metropolitanes de millora de qualitat de l’aire






20/02/2017

El passat divendres, 17 de febrer, el vicepresident de Medi Ambient de l’AMB, Eloi Badia, i l’alcalde de Sant Feliu de Llobregat, Jordi San José, van posar en marxa en aquest municipi del Baix Llobregat una de les primeres fotolineres laborals metropolitanes, que permetrà carregar els vehicles elèctrics amb energia solar.

La fotolinera, projectada i finançada per l’AMB amb un cost de 18.480,97€ (IVA inclòs), convertirà l’energia solar en electricitat mitjançant una pèrgola fotovoltaica instal·lada a l’aparcament park&ride, adjacent a l’edifici del Casal Municipal de la Gent Gran. L’electricitat generada es destinarà a recarregar els vehicles elèctrics endollats i, quan aquests no la necessitin –bé perquè ja estiguin carregats o perquè no hi hagi cap cotxe connectat en aquell moment–, es podrà aprofitar per al Casal Municipal de la Gent Gran. D’aquesta manera no es perdrà cap kWh d’energia, amb el consegüent estalvi econòmic i energètic per a l’Ajuntament.

Canviant el paradigma energètic i millorant la qualitat de l’aire de la metròpolis

Aquesta és la segona fotolinera laboral metropolitana, després de la d’Esplugues de Llobregat, destinada als treballadors municipals de l’Ajuntament. Aquest servei metropolità s’emmarca dins de les polítiques de transició energètica de l’AMB, que volen augmentar la producció d’energia renovable i de proximitat i reduir les emissions de CO2, i en el marc de les polítiques metropolitanes de millora de qualitat de l’aire.

Tenint en compte que fins al 80% de la contaminació atmosfèrica és produïda pel trànsit rodat, és necessari reduir el nombre de vehicles a la metròpolis amb polítiques que afavoreixin el transport públic, com són els estacionaments park&ride, i que els cotxes que hi accedeixin, siguin més nets i sostenibles.

(font: AMB)