Aquesta nova sessió, que tindrà lloc el divendres 17 de març, també tractarà sobre l'establiment de requisits d’accés vinculats a titulació universitària en la gestió diària dels RRHH i vies de solució






06/03/2017

En aquesta sessió s’abordarà la problemàtica present a la gran majoria d’Administracions de la manca d’ús de criteris organitzatius que argumentin la decisió estratègica del disseny d’un lloc de treball de personal funcionari o laboral a l’hora d’abordar la seva creació a través de la Relació de Llocs de Treball. Aquesta realitat ha conduït a una situació de manca de seguretat laboral i de predicció en la gestió dels principals instruments d’ordenació dels nostres RRHH, de forma que s’oferiran criteris organitzatius en base a les noves previsions legals que permetin adoptar amb arguments sòlids, rigorosos i objectius aquesta decisió, dotant així de major objectivitat la decisió de classificar un lloc de treball de laboral o de funcionari.

A continuació, s’analitzaran les dificultats que planteja el marc normatiu actual a l’hora d’establir quins han de ser els requisits de titulació acadèmica en determinats llocs de treball, fonamentalment aquells reservats a titulacions universitàries de grau o que impliquin l’exercici de professions o funcions regulades, que requereixen disposar d’una condició especial com és la d’estar en possessió d’un determinat títol acadèmic.

La regulació confosa i mancada de desplegament de l’Estatut bàsic de l’empleat públic i la plena implantació de l’Espai Europeu d’Educació Superior han suposat a la pràctica dificultats a l’hora de fixar els requisits de titulació en determinats llocs de treball –títols de grau, màsters universitaris, equivalències amb anteriors llicenciatures o diplomatures universitàries,...- i també a l’hora d’establir els requisits de titulació en els processos selectius convocats, tant oberts com restringits en l’àmbit de promocions internes o funcionaritzacions.

Els darrers pronunciaments judicials com la plena implantació de l’EEES plantegen importants qüestions, sobre les quals es plantejaran solucions a l’hora d’abordar aquesta qüestió tant en el moment de crear el lloc de treball o modificar-lo com a l’hora de dur a terme la selecció corresponent.

La direcció del seminari va a càrrec de M. Carme Noguer, cap de Recursos Humans de l’Ajuntament de Manlleu; i Fernando Hernàndez Baena, tècnic assessor de la Diputació de Barcelona i responsable de la Secció de Pràctica Jurídica.