Resolució de 14 de març de 2017, de la Secretaria d'Estat per a les Administracions Territorials, publicada al BOE número 73, de 27 de març de 2017

27/03/2017

Les negociacions prèvies celebrades pel Grup de Treball constituït per Acord de la Subcomissió de Seguiment Normatiu, Prevenció i Solució de Conflictes de la Comissió Bilateral Generalitat-Estat del dia 26 de juliol de 2016, per a l'estudi i proposta de solució de les discrepàncies competencials manifestades en relació amb el Decret llei de la Generalitat de Catalunya 3/2016, de 31 de maig, de mesures urgents en matèria de contractació pública, les dues parts les consideren resoltes atenent els següents compromisos i criteris interpretatius:

a) Les dues parts entenen que en cas que la Unió Europea estableixi una legislació que substitueixi la normativa bàsica l'Estat, la Generalitat pot adoptar la legislació de desenvolupament a partir de les normes europees, tot això, sense perjudici de la competència de l'Estat per adoptar la legislació bàsica sobre contractes i concessions administratives.

b) En l'actualitat es troben en tramitació a les Corts Generals i al Parlament de Catalunya sengles projectes de llei que incideixen en la contractació en el sector públic a l'efecte d'incorporar a l'ordenament jurídic la normativa comunitària pendent de transposició. En aquest context, les dues parts entenen que, a fi de garantir l'adequada articulació entre les competències de l'Estat i de la Generalitat de Catalunya, correspon a la Generalitat de Catalunya aplicar la normativa bàsica estatal que s'adopti i promoure l'adaptació de la legislació de desenvolupament autonòmica a aquesta normativa bàsica estatal. Li correspon així mateix el desenvolupament de la legislació bàsica de contractes públics.

c) La disposició addicional quarta remet, quant a l'ús de la fórmula dels concerts, a la disposició addicional tercera del mateix Decret llei 3/2016, havent d'interpretar en el sentit que el seu àmbit objectiu no pot excedir el concert social com a instrument de gestió de polítiques de promoció social de naturalesa assistencial, relatives exclusivament als serveis d'interès econòmic general, al fet que es circumscriu la disposició addicional tercera, i als quals es refereixen els "Considerandos 6” de la Directiva 2014/23 / UE i 7 de la Directiva 2014/24 / UE, i sense perjudici del que disposen els apartats anteriors.

d) Les dues parts es comprometen a col·laborar perquè aquests criteris i compromisos acordats tinguin reflex en els textos legislatius en tràmit parlamentari.