S’inicien els treballs per a l'elaboració de l'Agenda Urbana de Catalunya. També es crea l'Assemblea Urbana de Catalunya, com a òrgan interadministratiu consultiu, adscrit al Departament de Territori i Sostenibilitat. L'Assemblea Urbana de Catalunya es reunirà, com a mínim, una vegada a l'any, i haurà de validar els continguts proposats pels grups de treball, segons els àmbits temàtics que prèviament determini la Direcció General d'Ordenació del Territori i Urbanisme

10/04/2017

L'Assemblea Urbana de Catalunya té la composició següent:

a) La presidència, que exerceix el conseller de Territori i Sostenibilitat.

b) La vicepresidència, que exerceix un representant de l'Administració local.

c) La secretaria, que exerceix el Servei d'Acció en l'Hàbitat Urbà de la Direcció General d'Ordenació del Territori i Urbanisme.

d) Una o diverses persones representants de cadascun dels departaments de la Generalitat de Catalunya, fins a un màxim de 20 representants.

e) Fins a un màxim de 20 persones representants de l'àmbit local: ajuntaments, diputacions, àrea metropolitana i entitats associatives representatives de l'àmbit local.

f) Fins a un màxim de 20 persones representants del teixit associatiu ciutadà i del sector productiu, l'activitat principal de les quals tingui incidència en l'àmbit de les ciutats i del territori.

L'impuls del procés, la direcció tècnica dels treballs, així com la coordinació entre agents i administracions implicades es realitzarà des de la Subdirecció General d'Acció Territorial i de l'Hàbitat Urbà, de la Direcció General d'Ordenació del Territori i Urbanisme, del Departament de Territori i Sostenibilitat, el qual vetllarà per l'exercici de les funcions de l'Assemblea Urbana de Catalunya.

Les funcions de l'Assemblea són: assessorar el Departament de Territori i Sostenibilitat en l'elaboració de l'Agenda Urbana de Catalunya; constituir els grups de treball segons els àmbits temàtics proposats per la Direcció General d'Ordenació del Territori i Urbanisme; supervisar i validar els continguts desplegats pels grups de treball; vetllar per la coherència dels continguts amb els objectius de desenvolupament urbà sostenible fixats a la Declaració de Quito sobre Ciutats i Assentaments Humans Sostenibles per a Tothom, i validar la proposta final de l'Agenda Urbana de Catalunya amb caràcter previ a la seva aprovació pel Govern.

El funcionament de l'Assemblea Urbana de Catalunya es regeix per la normativa aplicable als òrgans col·legiats de l'Administració de la Generalitat.

Els grups de treball de l'Assemblea Urbana de Catalunya estaran configurats per experts acreditats en funció de la seva incidència o implicació en cadascuna de les àrees temàtiques que desenvolupin. La designació dels experts es realitzarà de forma tripartida entre els tres nivells d'actors de l'Assemblea Urbana de Catalunya (Generalitat de Catalunya, administracions locals i ciutadania), amb un màxim de 12 membres per cada Grup de Treball, a raó de 4 membres per nivell. Els grups de treball han d'analitzar, coordinar i desplegar els àmbits temàtics proposats per la Direcció General d'Ordenació del Territori i Urbanisme, per concretar les propostes, els objectius i les fites que integrin l'Agenda Urbana de Catalunya, subjectes a la validació, si s'escau, de l'Assemblea Urbana de Catalunya.