Aquest nova prestació s'implementarà a partir del divendres 15 de setembre amb l'objectiu d'assegurar ingressos mínims per a les persones que es troben en situació de pobresa






13/09/2017

Aquesta renda va ser aprovada el juliol passat pel Parlament, després de la presentació d'una iniciativa legislativa popular (ILP) que van recolzar més de 120.000 persones i un acord entre els impulsors de la ILP i el Govern de la Generalitat.

Amb aquesta prestació les persones beneficiàries cobraran d'entrada 564 euros mensuals lligats a un pla d'inserció laboral o d'inclusió social segons la realitat de cada receptor. La quantitat a percebre anirà augmentant fins l'any 2020 quan els beneficiaris cobraran el 100% de l'Índex de Renda de Suficiència de Catalunya (IRSC) estimat ara en 664 euros al mes. Les persones beneficiàries han de ser majors de 23 anys, no disposar d'ingressos, rendes o recursos mínims durant els sis mesos anteriors a la sol·licitud i no ser beneficiàries d'una prestació pública o privada de servei residencial. Han d'estar empadronades a Catalunya i tenir-hi residència durant els 24 mesos anteriors a la sol·licitud, així com no disposar de propietats a banda de l'habitatge habitual.

Els tràmits es fan a les oficines d'Afers Socials i Família de la Generalitat. Es pot sol·licitar una cita prèvia a través del telèfon 900 400 012 (la trucada és gratuïta) o per mitjà de la web de tràmits. Al completar la sol·licitud de cita prèvia s'indicarà el punt on s'han de fer els tràmits.

La Federació de Municipis de Catalunya en el seu dia ja va reclamar que els governs locals es dotin de recursos, ja que són els qui hauran de fer el seguiment dels casos amb el Pla d’Inserció Social. Des de l'FMC valorem positivament aquesta prestació perquè dóna resposta a les necessitats bàsiques d’una gran part de la ciutadania catalana que, amb independència de la seva situació social, veuen com la manca de feina o de llar els aboca a una situació d’exclusió econòmica. En la mateix sentit, també vàrem demanar ser presents a les comissions de seguiment.