En l'era digital, la informació ha esdevingut una poderosa palanca de transformació. A partir de l'estudi de cas del Sistema de Gestió de la Informació en l'àmbit educatiu a l'Estat de Maryland se n'analitzen els factors d'èxit i els aspectes exportables






19/09/2017

El projecte, basat en l'explotació a temps real de dades molt fiables de cadascun dels alumnes i de cadascun dels centres, permet un seguiment molt acurat de l'evolució de l'alumnat (a nivell individual i per col·lectius) així com l'anticipació a les situacions de risc. Però, a més, s’aprofita la informació obtinguda com a base empírica per al disseny o la modificació de les polítiques públiques.

D'entre els factors d'èxit en la implementació d'aquest sistema cal destacar l'alineació d'esforços (de tots els actors implicats, des de les autoritats estatals fins als directors i professors), de recursos, de polítiques i de processos, l'establiment de dinàmiques de millora contínua, la creació d'una cultura d'utilització de les dades entre totes les institucions implicades, la capacitació de tots els professionals implicats, i un disseny del sistema d'informació adaptat a les necessitats manifestades pels propis participants.