Les noves tecnologies estan obrint un nou ventall de possibilitats per a la mobilitat urbana: iniciatives de car-sharing, plataformes per a l'ús compartit de cotxes o bicicletes, aplicacions que posen en contacte conductors i persones que necessiten fer el mateix desplaçament, etc. En aquest context, les administracions locals tenen el repte d'alinear aquestes noves opcions de transport amb els objectius socials i econòmics del municipi, i d'integrar-les amb el sistema de transport públic ja existent






02/10/2017

D'entre les mesures que es proposen en aquesta publicació per tal d'afrontar aquests reptes i aprofitar tot el potencial que pot oferir la nova mobilitat, cal destacar: el disseny d'un pla integral de mobilitat que permeti aprofitar les avantatges de cadascuna de la modalitats (substituïnt els mitjans tradicionals per solucions col·laboratives allà on faci falta més flexibilitat i menor cost, i concentrant els sistemes de transport públic on primi l'equitat i la màxima afluència), la unificació dels requeriments i les regulacions per a tots els operadors de transport (incloent els de les plataformes col·laboratives), l'establiment d'un sistema unificat de governança de la mobilitat, i la introducció de garanties d'accessibilitat i d'adequació a les necessitats de la gent gran per part dels serveis de transport innovadors.

Exemples com el de les plataformes de microtrànsit de Helsinky o Kansas City (ofereixen rutes de minibusos amb parades a demanda i amb preus flexibles en funció de la distància), el sistema de bitllet integrat amb tots els modes de transport de San Francisco per 100$ al mes o l'acord que va establir l'ajuntament de Dublín (Califòrnia) amb operadors de transport col·laboratiu per a millorar les comunicacions amb els barris de l'extraradi, posen de manifest les potencialitats d'aprofitar les sinergies entre els diferents sistemes de mobilitat.