Hi ha cada vegada més evidències dels efectes negatius de la contaminació atmosfèrica i de la important responsabilitat que hi té la mobilitat en vehicle privat. Per tal, doncs, d'acomplir els límits de contaminació establerts pels organismes internacionals cal iniciar una transició cap a una mobilitat més sostenible, un repte al que poden contribuir les noves tecnologies: facilitant l'ús compartit de vehicles, sistemes autònoms de mobilitat, la integració de la xarxa de transport urbà, l'expansió dels vehicles elèctrics, etc






25/10/2017

El Regne Unit, i la regió del Nord d'Anglaterra en particular, tenen algunes avantatges a l'hora d'afrontar aquesta transició per les seves característiques físiques (grans àrees metropolitanes) i pel fet de disposar de xarxes de transport urbans molt desenvolupades.

No obstant això, les ciutats britàniques encara tenen camí per recórrer per tal de mobilitzar la població per aconseguir un nou model de mobilitat.

L'experiència d'altres països, com Alemanya, posa de manifest l'efectivitat de mesures com ara: la publicació de dades fàcilment accessibles sobre contaminació i congestió, l'establiment de zones de restricció de circulació amb vehicles contaminants, la col·laboració entre administració local i sector empresarial per a desenvolupar Plans de Transició de la Mobilitat Local que permetin aprofitar al màxim les oportunitats socioeconòmiques d'aquesta transició, o assegurar l'alineació entre les mesures adoptades a nivell local i les adoptades a nivell de xarxa de transport regional.