La gestió alternativa de conflictes i sobretot la mediació tenen un moment d’expansió i consolidació a Catalunya. La legislació vigent, l’aposta de molts ajuntaments per tenir centres de mediació comunitària, els processos de participació ciutadana i la implicació del món de la justícia, entre altres, n’han estat factors clau. És per això que l'FMC ha organitzat un curs amb l'objectiu d'adquirir les eines necessàries comunicatives per obtenir una gestió positiva de conflictes i mediació, que va començar el 9 d'octubre, va continuar el 16 i el 23 i avui celebra la seva darrera sessió






30/10/2017

Els objectius principals d'aquesta acció formativa han estat que totes aquelles persones que treballen en gestió i atenció al ciutadà a les administracions locals puguin fer una anàlisi i diagnòstic de conflictes, aplicar la visió sistèmica al conflicte organitzacional, conèixer els mètodes alternatius de resolució de conflictes, aprendre a identificar la mediabilitat del conflicte, conèixer el procés de mediació: principis, fases i tècniques, i adquirir eines comunicatives per a la gestió positiva de conflictes i mediació.

Des de la Federació de Municipis de Catalunya creiem que a les organitzacions i les institucions públiques és crucial que els professionals tinguin les eines per treballar des d’un paradigma nou per afrontar i transformar les relacions amb el ciutadà i la convivència amb els altres professionals.Tot i això, parlar de la gestió positiva de conflictes resulta encara complex i difícil. Promoure una acció en aquest sentit significa incidir en un canvi cultural profund. Implica aprendre a gestionar el conflicte i aprofitar l’oportunitat de canvi que comportarà.

Com enfoquem el conflicte? El conflicte és inevitable, és necessari, té una dimensió negativa i en té una altra de positiva. I és indiscutible que tothom hi ha estat implicat alguna vegada, directament o indirectament. El conflicte és consubstancial a la vida. Per tant, és una responsabilitat i un repte promoure i facilitar espais de diàleg i reflexió on les persones adquireixin eines per gestionar d’una manera diferent el conflicte.

Els docents que imparteixen el curs d'avui són Natàlia Ferré, llicenciada en Dret i màster en Mediació; tècnica del Centre de Mediació de Dret Privat de la Generalitat de Catalunya i Carles Garcia Roqueta, llicenciat en Dret i advocat a Mallart & Garcia Roqueta, advocats associats; mediador. àrbitre del Tribunal Arbitral de Girona i de l’Agència Catalana del Consum, president de la Societat Catalana de Mediació en Salut, membre de la Comissió de Mediació de l’ICAB, i professor en diferents màsters i formador.

Els docents que han impartit les altres 3 sessions anteriors han estat Mercè Alaball, cofundadora de Khimera Comunicació i Mediació, mediadora organitzacional i coach, llicenciada en Filologia i màster en Resolució de Conflictes i Mediació, facilitadora en processos de presa de decisions i gestió d’equips, professora en diversos màsters i formadora; Marta Fabà Ortega, llicenciada en Dret i en Psicologia, màster en Mediació i Resolució de Conflictes, postgrau en Direcció de Recursos Humans, i especialista en Facilitació i Desenvolupament Organitzatiu, especialitzada en Planificació Estratègica, Disseny de Polítiques Públiques i Desenvolupament de Projectes Tècnics i Organitzatius en l’àmbit l’Administració Pública; i David Espinós, cofundador de Khimera Comunicació i Mediació, consultor en comunicació i facilitador, periodista i llicenciat en Humanitats, especialitzat en comunicació personal, política, institucional, empresarial i de crisis, direcció de plans de comunicació estratègica, professor en diversos màsters i formador (vegeu les fotos).