Les noves tecnologies ofereixen la possibilitat d'automatitzar molts processos i alliberar, d'aquesta manera, recursos humans per a dedicar-los a tasques més qualificades. Tasques rutinàries com ara el processat de dades, l'atenció de consultes senzilles dels ciutadans o l'explotació de dades podrien ser gestionades per aplicacions amb intel·ligència artificial de manera molt més ràpida, eficient i lliure d'errors que fetes per mans humanes






07/11/2017

Per tal d'afrontar aquesta transformació d'una manera assequible alguns municipis, com ara el d'Stockport (Regne Unit) han apostat per un enfocament col·laboratiu utilitzant aplicacions de codi obert i fent-les accessibles (a treballadors municipals i ciutadans) per a fomentar la seva evolució i millora.

Aquest procés, a més de la inversió en desenvolupament i configuració de les eines informàtiques, suposa un repte afegit per als departaments de recursos humans municipals: gestionar la transició de les funcions dels treballadors públics. La mà d'obra alliberada pels processos automatitzats s'ha de reorientar per assumir noves funcions de major valor afegit, cosa que en la majoria de casos exigeix un programa de reciclatge i d'adquisició de noves competències.