La transformació que s'està produint en la demanda dels serveis públics, amb una creixent complexitat, personalització i digitalització, exigeix l'actualització de les aptituds dels treballadors/es públics per garantir la qualitat i la quantitat dels serveis públics






13/11/2017

Aquest informe identifica:

- 4 àmbits de capacitació estratègics: sistemes d'anàlisi i explotació de dades, articulació de mecanismes de participació ciutadana i de sistemes de coproducció de serveis públics, gestió i supervisió de serveis externalitzats, i gestió de xarxes de cooperació (entre administracions, entre administracions i organitzacions comunitàries, etc.).

- 3 valors que han de fonamentar una nova cultura organitzativa: la professionalitat, la perspectiva estratègica i cooperativa, i la innovació.

Aquesta profunda transformació de les competències dels treballadors públics i de la cultura organitzativa requereix, en primer lloc, la definició d'un pla estratègic a partir de la identificació de les principals mancances i necessitats. És en el marc d'aquesta planificació que, posteriorment, caldrà adaptar els plans de formació (impulsant una dinàmica de formació i aprenentatge permanent), els models de selecció (orientant-los a la captació de talent) i de mobilitat (per tal d'aprofitar al màxim la capacitació de tots els treballadors), els sistemes interns de gestió del coneixement , i, fins i tot, flexibilitzar els sistemes de contractació.