La bicicleta és vista cada vegada més com un símbol de progrés, de salut i de benestar, i com un factor d'atracció de noves empreses, de treballadors qualificats i de turisme. A les ciutats holandeses, exemples paradigmàtics de les potencialitats de la bicicleta com a transport urbà, s'ha incrementat substancialment el percentatge de desplaçaments amb aquest mitjà de transport, que han passat del 33% l'any 1989 al 53% l'any 2012






21/12/2017

Però quines mesures es poden adoptar a nivell local per promocionar la cultura de la bicicleta?

El document apunta 5 eixos d'actuació: en primer lloc cal institucionalitzar el compromís del govern local en aquesta matèria creant una estructura a l'ajuntament encarregada de liderar i coordinar les actuacions relacionades amb la transformació de la ciutat per facilitar els desplaçaments en bicicleta.

En segon lloc cal establir canals de participació dels actors locals en aquest procés de transformació de la ciutat (associacions ciclistes, empresaris, operadors de transport, etc.).

En tercer lloc és fonamental millorar la seguretat dels ciclistes tant amb inversions en infraestructures com en regulació sobre les mesures de seguretat que han d'adoptar.

En quart lloc cal facilitar la intermodalitat entre mitjans de transport (amb sistemes de bicing, pàrquings de bicicletes coberts, espais per a bicicletes en els transports públics, etc.).

I en cinquè lloc cal impulsar programes d'educació per popularitzar entre els infants aquest mitjà de transport però també per conscienciar-los de les normes per a un ús segur.