Avui, primer dia del Congrés de Govern Digital, s'ha fet la III edició dels Reconeixements d’Administració Oberta de Catalunya als ajuntaments i consells comarcals que han destacat en la implantació de l’Administració digital a les seves organitzacions, en base al 'Mapa d’administració electrònica a Catalunya' que realitza el Consorci AOC a partir de l’anàlisi d’uns 25 indicadors objectivables de la disponibilitat i activitat dels serveis digitals que ofereixen a la ciutadania






21/03/2018

El "Mapa d’administració electrònica” és una iniciativa singular, tant a nivell estatal com europeu, que permet avaluar amb rigor el grau d’implantació i ús dels serveis públics digitals. Aquests guardons premien la tasca dels ajuntaments i consells comarcals capdavanters a Catalunya en la transformació digital.

Els Premis Administració Oberta tenen sis categories d’acord amb el nombre d’habitants dels ens: de 1 a 500 habitants, de 501 a 1.000 habitants, de 1.001 a 5.000 habitants, de 5.001 a 20.000 habitants, de 20.001 a 50.000 habitants i de més de 50.000 habitants. L’anàlisi de les pàgines web dels ens es va dur a terme durant el segon semestre de 2017 i recull les dades de 948 ajuntaments catalans.

El Congrés de Govern Digital Local se celebra avui i demà al CCCB i reuneix més de mil persones en representació de més de 500 administracions locals, 77 ponències i 33 empreses patrocinadores per debatre com impulsar la transformació digital dels ens locals. El Congrés és el fòrum de referència de la transformació digital del sector públic a Catalunya i el més gran que s’organitza a l’Estat. S'hi presenten les millors experiències de Catalunya i de l’Estat que promouen governs més àgils, oberts i col·laboratius, en els àmbits de la innovació pública, la transformació digital, el govern obert, la contractació electrònica, la protecció de dades personals, la ciberseguretat i l’avaluació de les polítiques públiques. A més, s’habilita un espai lúdic anomenat "Prohibit NO tocar” on els alcaldes i directius públics podran interactuar directament amb una mostra de les tecnologies disruptives que plantegen oportunitats de nous serveis. Per exemple: drons, realitat virtual/augmentada, reconeixement d’imatge, faroles intel·ligents, etc.

El Congrés de Govern Digital Local està organitzat pel Consorci Administració Oberta de Catalunya i el Consorci Localret, amb la col·laboració de la Diputació de Barcelona i el Centre de Cultura Contemporània i el suport de l’Escola d’Administració Pública, el Consell de Col·legis de Secretaris, Interventors i Tresorers d’Administració Local i Associació d’Arxivers i Gestors de Documents de Catalunya.