Aquesta resolució s'aplica a l'admissió d'alumnes als centres en els ensenyaments sufragats amb fons públics de segon cicle d'educació infantil, d'educació primària, d'educació secundària obligatòria, de batxillerat, de formació professional de grau mitjà i de grau superior, d'ensenyaments artístics, d'ensenyaments esportius, d'ensenyaments d'idiomes, d'educació d'adults, de programes de formació i inserció, dels cicles formatius d'animació en circ i de tècniques d'actuació teatral (títols propis de la Generalitat) i a les llars d'infants o escoles bressol públiques






04/04/2018

L'admissió d'alumnes als ensenyaments de formació professional bàsica, als del curs de preparació per a la incorporació als cicles de grau superior, als del Pla pilot d'itineraris formatius específics (IFE) per a alumnes amb necessitats educatives especials associades a discapacitat lleu o moderada i als impartits a l'Institut Obert de Catalunya per al curs 2018-2019 s'ha de dur a terme d'acord amb el procediment que estableixi el Departament d'Ensenyament.

Als annexos que es detallen a continuació, s'estableix el calendari per al curs 2018-2019 i es regulen els aspectes específics dels ensenyaments corresponents:

Annex 1: Primer cicle d'educació infantil en llars d'infants o escoles bressol públiques.

Annex 2: Segon cicle d'educació infantil, educació primària i educació secundària obligatòria (ESO).

Annex 3: Batxillerat

Annex 4: Música o dansa integrades amb l'educació primària, l'educació secundària obligatòria o el batxillerat.

Annex 5: Cicles formatius de formació professional de grau mitjà i de grau superior.

Annex 6: Cicles formatius d'arts plàstiques i disseny de grau mitjà i de grau superior.

Annex 7: Ensenyaments esportius

Annex 8: Curs de formació específic per a l'accés als cicles de grau mitjà.

Annex 9: Programes de formació i inserció.

Annex 12: Ensenyaments impartits en centres i aules de formació d'adults.

La resolució també regula: l’oferta de places escolars (apartat 2); el procés de preinscripció i matrícula (apartat 3); la documentació que cal adjuntar per fer la preinscripció (apartat 4); els criteris de prioritat, ordenació de les sol·licituds i procés d'assignació de places (apartat 5); la informació i llistes que es fan públiques al llarg del procés (apartat 6); el procediment de desempat (apartat 7); la matrícula (apartat 8); la continuïtat dels alumnes al centre, comunicació de les dades de preinscripció i matrícula i custòdia de la documentació (apartat 9); l’escolarització d'alumnes amb necessitats educatives específiques (apartat 10); la composició i funcions de les comissions de garanties d'admissió (apartat 11); els recursos i reclamacions (apartat 12)

Finalment cal tenir present que: d'acord amb el que preveu el punt 1 d'aquesta resolució, els ajuntaments que han assumit la competència en matèria d'admissió d'alumnes del primer cicle d'educació infantil dels centres públics s'han de regir pels criteris que es detallen a l'annex 1 i per la resta que estableixin en exercici de les seves competències i poden elaborar el seu propi barem per a cada un d'ells.