El curs, de 25 hores, i que s'impartirà els dies 24, 25, 31 maig i 1 i 5 juny, té com a finalitat donar una visió global del dret administratiu al personal al servei de l’Administració Local que treballa en tasques de tramitació de procediments o que necessita tenir una aproximació a la matèria






04/04/2018

Les matèries impartides seran:
- Presentació del marc normatiu aplicable. Normes transitòries. Noves lleis. Novetats en relació al còmput dels terminis.
- El nous registres electrònics. Drets de les persones i drets dels interessats. Obligats a la forma electrònica. Novetats a la notificació dels actes administratius.
- Els registres generals d’apoderaments.
- Procediment administratiu i les seves fases. Novetats en relació a llocs i forma de presentació de les sol·licituds i en relació al contingut de les instàncies.
- El silenci administratiu i novetats en relació a la certificació acreditativa del silenci.
- Recursos administratius. Novetats en relació al termini d’interposició. Novetats en revisió d’ofici d’acte nul. Actes nuls, anul·lables i irregulars. Breu referència a la via contenciosa administrativa.
- Identificació i signatura dels interessats en el procediment administratiu.
- Novetats en relació a la capacitat de l’interessat.
- Les noves mesures provisionals en el procediment administratiu. Formes de pagament.
- La tramitació simplificada del procediment. Execució dels actes administratius. Mitjans d’execució forçosa.
- Procediments sancionadors novetats a les dues lleis.
- Responsabilitat patrimonial referència a les dues lleis i novetats a la tramitació.
- Funcionament d’òrgans col·legiats segons la llei 40/2015.
- La competència dels òrgans i formes d’alteració de la mateixa. Funcionament dels òrgans col·legiats.
- Causes d’abstenció i recusació.