Un 'Innovation camp' és una activitat per trobar solucions innovadores mitjançant la col·laboració entre els diferents actors socials d'una regió o ciutat: societat civil, acadèmia, sector empresarial i organismes governamentals. Aquestes activitats poden ser de caràcter puntual o poden ser vàries connectades (de diverses ciutats, de diversos barris, etc.)






07/05/2018

El procés per a l'organització d'un 'Innovation camp' s'inicia amb una fase preparatòria (en la què es determinen els participants potencials, els objectius, la metodologia, el calendari, els aspectes logístics, etc.). Per al dia que té lloc l'activitat cal tenir una programació acurada que ha de preveure: una presentació en plenari, una estona de treball en grups, una estona de presentació entre grups de les conclusions i una presentació final dels resultats de cada grup. Una fase de buidatge i explotació dels resultats, i de formulació de les polítiques que se'n desprenen; també cal preveure un procés de comunicació de conclusions i de feed-back als participants.

Els principals rols que cal designar són: el coordinador del camp, els responsables de cada repte que s'aborda, els participants (que s'hauran de repartir en grups de 8 a 12 membres), un facilitador per cada grup, els experts i els responsables de documentar els resultats.