Sobre la base dels casos de Londres i Berlin l'informe analitza fins a quin punt i com les polítiques municipals de transport poden impulsar un nou model de mobilitat a les ciutats. En ambdues ciutats les mesures adoptades els darrers anys han permès reduir significativament l'ús del cotxe gràcies a una doble estratègia: inversions en infraestructures per millorar la qualitat i la disponibilitat d'alternatives al cotxe, i mesures per modificar els hàbits i les preferències de transport dirigides a col·lectius específics (d’acord a un diagnòstic previ de casuístiques i perfils de mobilitat)






03/10/2018

Per als col·lectius més habituats a utilitzar cotxe: restriccions del trànsit, introducció de peatges d'accés, exempcions fiscals per la compra de vehicles menys contaminants, etc.

Per als col·lectius escèptics en l'ús dels nous modes de mobilitat: campanyes de gratuïtat en l'ús de vehicles elèctrics o de bicing, millora dels sistemes d'informació, etc.

Per als individus més innovadors i partidaris de les noves tecnologies: habilitació d'aplicacions de mòbil amb informació a temps real sobre la millor opció de transport sostenible, possibilitat de fer totes les gestions relacionades amb els nous modes de transport a través del mòbil, etc.