En la sessió que s’està celebrant aquest matí del Seminari Tècnic Local de la Federació de Municipis de Catalunya estem debatent sobre allò urbà, la ciutat gran, mitjana o petita i uns models de desenvolupament cada vegada mes al límit i intentem aportar eines que ens ajudin a gestionar els canvis i les oportunitats estructurals d’uns serveis que, més o menys dotats, sempre hi hauran de ser i hauran de fer front a tot allò que de sobte es manifesti






11/04/2025

En aquest sentit, la primera ponent, Sònia Roca Domingo, arquitecta i regidora d'Urbanisme, Patrimoni i Centre Històric de l'Ajuntament de Valls, ens ha explicat quines han estat les intervencions que s’ha dut a terme al centre històric de la ciutat de Valls, ha explicat l’evolució urbanística de la ciutat de Valls, quines han estat les estratègies d’intervenció i com han aconseguit omplir de vida el centre: reptes i oportunitats tenint en compte les mirades familiars, socials, patrimonials i arquitectòniques.

Per parlar del reciclatge urbà i dels exemples d’actuacions, comptem amb Dolors Clavell i Nadal, advocada especialista en dret administratiu i Sebastià Jornet i Forner, professor associat del Departament d’Urbanisme i Ordenació del Territori de l’ETSAB, Universitat Politècnica de Catalunya. En la seva ponència, exposen idees i exemples del reciclatge urbà i actuacions de dotació, expliquen com el futur de les ciutats exigeix tècniques per a la seva evolució, informen de la jurisprudència en la matèria, quines han estat les consideracions principals plantejades i exposen, entre d’altres, alguns exemples, com Cerdanyola del Vallès, Alella o Barcelona.