Organitzem un curs els dies 18 i 26 de juny i 2 i 9 de juliol adreçat als professionals que fan intervenció social en els equips bàsics d’intervenció social dels Serveis Socials d’ajuntaments i consells comarcals, i que estan preocupats per situacions d’estrès personals o de tot l’equip de professionals

L’objectiu és acompanyar els i les professionals, afavorint el benestar laboral amb eines aplicables al seu dia a dia. Al mateix temps, també busquem potenciar una gestió d’equips que afavoreixi el benestar laboral del personal, posant una atenció especial en els contextos d’estrès i situacions de càrrega emocional






08/05/2025

Els desafiaments com l'estrès i el burn-out són freqüents en el sector dels serveis socials. En el pla individual, els causants poden ser la manca d’estímuls, unes expectatives massa altes, tasques rutinàries, o bé no comptar amb els equips, recursos o coneixements necessaris per executar certes tasques. En el treball per equips, els entrebancs en la gestió del temps, la incomprensió entre col·laboradors, la falta d'empatia o discrepàncies mal gestionades, també contribueixen significativament a la generació d’estrès. A més, s’hi afegeixen les situacions de complexitat relacional i emocional pròpies de l’atenció a persones en situació de vulnerabilitat. Tot plegat pot dur a què el o la professional percebi una gran distància entre els seus propis ideals i la realitat de la seva vida laboral, situació que pot portar-lo a patir el síndrome del burn-out.

Per això, és crucial que el personal que treballa al sector desenvolupi estratègies efectives de gestió relacional i emocional, així com de prevenció i afrontament de situacions potencialment estressants. Eines i mètodes com l’auto-lideratge, l’auto-cura i el mindfulness poden ajudar a les professionals dels equips a créixer, actuar i relacionar-se en un entorn laboral saludable i de qualitat.

Aprofundir en el coneixement dels diversos models de lideratge i identificar els diferents estils relacionals dins dels equips, així com el desenvolupament de competències comunicatives com l'escolta activa i el feedback positiu, són també claus per fomentar un ambient de treball enriquidor i favorable al benestar dels professionals.

Altres objectius específics que volem assolir amb aquesta formació inclouen:

- Proporcionar eines i estratègies per prevenir i gestionar l’estrès i altres desafiaments emocionals inherents a la pràctica professional.

- Facilitar la incorporació de mètodes i solucions que permetin als equips professionals créixer, actuar i interaccionar en un entorn laboral saludable i de qualitat.

El termini d’inscripció finalitza a les 15 hores del dia 11 de juny de 2025.