Organitzem un curs els dies 18 i 26 de juny i 2 i 9 de juliol adreçat als professionals que fan intervenció social en els equips bàsics d’intervenció social dels Serveis Socials d’ajuntaments i consells comarcals, i que estan preocupats per situacions d’estrès personals o de tot l’equip de professionals L’objectiu és acompanyar els i les professionals, afavorint el benestar laboral amb eines aplicables al seu dia a dia. Al mateix temps, també busquem potenciar una gestió d’equips que afavoreixi el benestar laboral del personal, posant una atenció especial en els contextos d’estrès i situacions de càrrega emocional
08/05/2025
Els desafiaments com l'estrès i el burn-out són freqüents en el sector dels serveis socials. En el pla individual, els causants poden ser la manca d’estímuls, unes expectatives massa altes, tasques rutinàries, o bé no comptar amb els equips, recursos o coneixements necessaris per executar certes tasques. En el treball per equips, els entrebancs en la gestió del temps, la incomprensió entre col·laboradors, la falta d'empatia o discrepàncies mal gestionades, també contribueixen significativament a la generació d’estrès. A més, s’hi afegeixen les situacions de complexitat relacional i emocional pròpies de l’atenció a persones en situació de vulnerabilitat. Tot plegat pot dur a què el o la professional percebi una gran distància entre els seus propis ideals i la realitat de la seva vida laboral, situació que pot portar-lo a patir el síndrome del burn-out.
Per això, és crucial que el personal que treballa al sector desenvolupi estratègies efectives de gestió relacional i emocional, així com de prevenció i afrontament de situacions potencialment estressants. Eines i mètodes com l’auto-lideratge, l’auto-cura i el mindfulness poden ajudar a les professionals dels equips a créixer, actuar i relacionar-se en un entorn laboral saludable i de qualitat.
Aprofundir en el coneixement dels diversos models de lideratge i identificar els diferents estils relacionals dins dels equips, així com el desenvolupament de competències comunicatives com l'escolta activa i el feedback positiu, són també claus per fomentar un ambient de treball enriquidor i favorable al benestar dels professionals.
Altres objectius específics que volem assolir amb aquesta formació inclouen:
- Proporcionar eines i estratègies per prevenir i gestionar l’estrès i altres desafiaments emocionals inherents a la pràctica professional.
- Facilitar la incorporació de mètodes i solucions que permetin als equips professionals créixer, actuar i interaccionar en un entorn laboral saludable i de qualitat.
El termini d’inscripció finalitza a les 15 hores del dia 11 de juny de 2025.
Contingut relacionat
AQUESTA WEB UTILITZA GALETES
Les galetes són importants, influeixen en l''experiència de navegació, ens ajuden a protegir la privacitat i permeten realitzar les peticions que ens solicitin a través de la web.
Utilitzem galetes propies, aquestes són estrictament necessàries per el funcionamint bàsic de la web i, per tant, sempre estan actives. Altrament, també utilitzem galetes de tercers, aquestes són opcionals i es poden configurar des de la opció de Configurar Galetes.
Més informació en la nostra Política de Galetes.
Galetes estrictament necessàriesAquestes galetes són essencials per al funcionament del lloc web i no poden desactivar-se en els nostres sistemes. S'ajusten en resposta a les seves accions per proporcionar serveis com la personalització de les preferències de privacitat, la iniciació de sessió o l'ompliment de formularis.
Galetes de tercersAquestes galetes ens permeten rastrejar les visites i les fonts de trànsit, el que ens habilita per avaluar i millorar el rendiment del nostre lloc web.