La Federació de Municipis de Catalunya i la Diputació de Barcelona organitzen unes noves sessions de capacitació en matèria de fons Next Generation EU dirigides al món local, amb les quals es pretén acompanyar als gestors municipals en donar compliment a les obligacions de justificació i control de les subvencions finançades amb fons NGEU (tindran lloc els dies 11, 18 i 25 de juny i 2 i 9 de juliol)

Els destinataris són el personal de l’administració local de Catalunya d’ajuntaments beneficiaris de subvencions NGEU (ens convocants de la Generalitat de Catalunya i de l’Estat), de la província de Barcelona i de les entitats adherides a l’FMC de Tarragona, Lleida i Girona






21/05/2025

Cada taller treballarà amb unes convocatòries de subvenció Next Generation EU respecte de les quals l’entitat en sigui beneficiària.

TALLER 1. Justificació i auditoria dels fons NGEU: Ho tens tot preparat? per a convocatòries de l’IDAE (-C7.R3 - Incentius a projectes pilot singulars de comunitats energètiques/-C7.R3 - Comunitats energètiques (Programa CE Oficines)/-C5.I1 - Millora de l'eficiència del cicle urbà de l'aigua/-C2.I4 - DUS5000) Ministeri d'Educació (-C20.I01 - Aules mentor), Ministeri de Política territorial (-C11.I3 - Transformació digital).

Tindrà lloc l’11 de juny.

TALLER 2. Justificació i auditoria dels fons NGEU: Ho tens tot preparat? per a convocatòries del Ministeri de Transports i Ministeri d'Habitatge (-C1.I1 - zones de baixes emissions i la transformació digital i sostenible del transport urbà/ -C2.I5 – PIREP local), Ministeri d'Indústria i Turisme (-C14.I4 - Patrimoni Històric amb ús turístic), Ministeri de Cultura i Esports (-C26.I3 - Infraestructures per a millora i optimització d'instal·lacions i espais esportius que fomentin el turisme esportiu sostenible).

Tindrà lloc el 18 de juny.

TALLER 3. Justificació i auditoria dels fons NGEU: Ho tens tot preparat? per a convocatòries de l’ICAEN (-C2.I3 – PREE 5000-C1.I2 – MOVES III), Departament de Presidència (-C5.I1 – Abastament d’aigua
-C5.I3 – Digitalització del Cicle Urbà de l’aigua); ARC (-C12.I3 – Recollida selectiva de residus municipals).

Tindrà lloc el 25 de juny.

TALLER 4. Justificació i auditoria dels fons NGEU: Ho tens tot preparat? per a convocatòries del Departament de Drets Socials (-C2.I1 – Programes 1-5 rehabilitació residencial/ -C2.I2 – Construcció d’habitatges sostenibles /-C22.I1/I2 – Drets socials (línies 1-5) /-C22.I3 – Drets socials (línia 6, accessibilitat), Departament de Cultura (-C24.I2 - modernització i gestió sostenible de les infraestructures d’arts escèniques i musicals /-C24.I2 - ampliar i diversificar l’oferta cultural en àrees no urbanes).

Tindrà lloc el 2 de juliol.

TALLER 5. Justificació i auditoria dels fons NGEU: Ho tens tot preparat? per a convocatòries del Departament d’Educació (-C19.I2 – Impuls digital a l’educació /-C21.I1 – Places del primer cicle d’educació infantil), Departament d’Empresa i Treball (-C14.I1 – PSTD /-C19.I3 – Formació professional per a l’ocupació per a l’adquisició i millora de competències digitals).

Tindrà lloc el 9 de juliol.