ODS número 11: Ciutats i Comunitats sostenibles i ODS número 16: Pau, Justícia i Institucions sòlides

A aquestes alçades ja no és una novetat que, si es creen les condicions adequades, la intel·ligència artificial representa una valuosa oportunitat per simplificar els processos administratius, per millorar l'experiència dels/les usuaris/es a l'interactuar amb el sector públic i per protegir les dades sensibles






13/06/2025

Prova d’això són les sis aplicacions d'aquesta tecnologia que es presenten en la publicació, que ja són una realitat i que han demostrat la seva efectivitat en l’assoliment d’aquests objectius:

- Assistents d'IA que faciliten l’acollida a nous treballadors/es.

- Sistemes virtuals d'ajuda per a guiar/ajudar la ciutadania a gestionar tràmits.

- Solucions d'intel·ligència artificial que permeten la personalització de la prestació de serveis.

- instruments automàtics de traducció de pàgines web.

- Aplicacions intel·ligents de monitorització per detectar ciberatacs de manera precoç.

- Eines de cerca d'informació en diferents bases de dades utilitzant "llenguatge natural".

Aquesta és només una petita mostra que, més enllà de les funcionalitats concretes, evidencia fins a quin punt l’exploració i l’experimentació de les possibles aplicacions de la IA a les administracions públiques significa una inversió de gran rendibilitat per millorar la qualitat, la quantitat i l'eficiència del servei a la ciutadania.