ODS número 4: Educació de Qualitat i ODS número 10: Reducció de les Desigualtats

Els 3 primers anys de vida són claus per al desenvolupament de l'infant, tant des del punt de vista de l'aprenentatge com de l'adquisició de competències socials

Així ho ha constatat la recerca científica que ha establert un sòlid consens respecte els beneficis que aporten els serveis d’educació entre els 0 i els 3 anys sobre el desenvolupament integral, el benestar i l’aprenentatge de tots els infants, però sobretot dels de famílies amb menys recursos






21/07/2025

El problema és que els infants d'aquestes famílies són precisament els que acostumen a fer menys ús dels serveis d'educació infantil, principalment per raons econòmiques, de manca d'informació, de dificultats de desplaçament i de factors culturals. Tenint en compte aquests obstacles l’adopció de mesures com ara la gratuïtat de l'educació de 0 a 3 anys, fer arribar la informació a les famílies desafavorides sobre els serveis públics de llar d'infants existents (per exemple a través dels treballadors socials o dels serveis sanitaris), l'oferta dels serveis d'educació en l'entorn comunitari o l'aposta per un model integrat de serveis a les persones (per exemple habilitant centres comunitaris on s'ofereixin diferents serveis públics: serveis sanitaris, educatius, socials, culturals, d'orientació laboral, etc.), s'han demostrat especialment efectives per avançar cap a la universalització de l'escolarització en l'educació infantil i, per tant, cap a la igualtat d’oportunitats.