ODS número 11: Ciutats i Comunitats sostenibles i ODS número 13: Acció climàtica

Hi ha unanimitat entre experts i gestors públics sobre els avantatges que suposa per a les ciutats l'extensió de la mobilitat activa com a mitjà de desplaçament quotidià, tant a nivell mediambiental i de salut pública com de reducció de les congestions, de l'ocupació de l'espai públic i de les desigualtats socials

I tanmateix hi ha moltes ciutats europees que encara tenen deures per fer en aquesta matèria…. Ciutats en les que els cotxes encara són el vehicle preeminent, en les que no és còmode ni segur desplaçar-se en bicicleta i/o en les que molts ciutadans i ciutadanes encara tenen hàbits de transport propis del segle XX






09/09/2025

Canviar aquest escenari requereix la implementació de plans multidimensionals i la creació d’aliances que afavoreixin:

1) Un increment de les inversions (amb fons públics i privats) en infraestructures amb l’objectiu de facilitar els desplaçaments actius: més carrers de vianants, voreres més amples i extensió de la xarxa de carrils bici segregats.

2) Un canvi en les dinàmiques de mobilitat de la població a favor d'hàbits més sostenibles i multimodals.

3) L’impuls de canvis en el marc regulador (urbanístic, fiscal, de les ordenances de construcció, etc.) per afavorir la transformació del model de mobilitat.