Resolució EMT/144/2025, de 16 de gener, publicada al DOGC número 9335, de 24 de gener de 2025
24/01/2025
Es fa pública i s'obre la convocatòria per a la concessió d'ajuts en forma de bonificació dels interessos d'operacions de préstec per al finançament de projectes d'inversió i desenvolupament industrial per als anys 2025-2028.
Tramitació, resolució i atorgament
La tramitació, la resolució i l'atorgament dels ajuts que preveu aquesta convocatòria, així com els requisits per obtenir la condició d'entitat beneficiària, les condicions dels préstecs, la tipologia dels projectes objecte de finançament, les despeses subvencionables i la documentació que cal aportar, es regeixen per les bases que aprova l'Ordre EMC/228/2020, de 22 de desembre, per la qual s'aproven les bases reguladores de la línia de préstecs en condicions preferents per al finançament de projectes d'inversió i desenvolupament industrial.
Import màxim de la línia de préstecs i import de la bonificació
3.1 L'import màxim per formalitzar operacions a l'empara del Text refós del Conveni de col·laboració entre el Departament d'Empresa i Treball i l'Institut Català de Finances per a la creació d'una línia de préstecs bonificats de projectes d'inversió i desenvolupament, de 27 de febrer de 2020, modificat per addenda de 30 de juny de 2020 i de 20 de juliol de 2022, és de 300.000.000,00 d'euros, i l'import de la bonificació és, com a màxim, del 2%.
Per a aquesta convocatòria la quantitat màxima disponible serà de 95.000.000,00 d'euros i no superarà, en cap cas, l'import global màxim de 300.000.000,00 d'euros per al conjunt de les convocatòries.
El fons per a la bonificació dels interessos, d'acord amb el pacte quart del Text refós del Conveni de col·laboració, de 27 de febrer de 2020, modificat per addenda de 30 de juny de 2020 i de 20 de juliol de 2022, està dotat amb una aportació econòmica que fa el Departament d'Empresa i Treball per un import màxim de 39.000.000,00 d'euros segons l'Acord del Govern de 26 de juliol de 2016, modificat per l'Acord del Govern de 29 d'octubre de 2019, per l'Acord del Govern de 23 de juny de 2020 i per l'Acord de Govern de 31 de maig de 2022.
La concessió dels ajuts resta supeditada a l'existència de crèdit adequat i suficient en el moment de la resolució de concessió.
L'import màxim d'aquesta línia pot ampliar-se, mitjançant modificació d'aquesta Resolució, en cas que existeixi romanent disponible una vegada resolta la convocatòria de 2023-2024.
Sol·licituds i termini de presentació
El termini de presentació de sol·licituds s'iniciarà a les 9.00 del primer dia hàbil següent al de la publicació d'aquesta Resolució al Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya i restarà obert fins a les 14.00 del 24 de febrer de 2028 o fins que s'exhaureixi el pressupost per a aquests conceptes.
Les sol·licituds s'han de presentar d'acord amb la base 7 de l'annex 1 de l'Ordre EMC/228/2020, de 22 de desembre
El formulari de sol·licitud normalitzat està disponible
- a l'apartat Tràmits del web de la Generalitat de Catalunya (https://web.gencat.cat/ca/tramits)
- al portal corporatiu de tramitació Canal Empresa (https://canalempresa.gencat.cat)
Una vegada emplenat el formulari, s'ha de presentar electrònicament, junt amb la documentació que preveu la base 7 de l'Annex 1 de l'Ordre EMC/228/2020, de 22 de desembre, a través de l'apartat Tràmits del web de la Generalitat de Catalunya (https://web.gencat.cat/ca/tramits) o de Canal Empresa (https://canalempresa.gencat.cat).
Òrgan competent, resolució dels ajuts i recursos
Els estableixen les bases 8 i 9 de l'annex 1 de l'Ordre EMC/228/2020, de 22 de desembre.
Termini d'execució de les actuacions subvencionades
El termini d'execució de les actuacions subvencionables serà, amb caràcter general, el comprès entre els sis mesos anteriors a la data de presentació de la sol·licitud d'ajut i els vint-i-quatre mesos posteriors, també a comptar des de la data de presentació de la sol·licitud d'ajut. Aquest termini s'ajustarà a la normativa de la Unió Europea d'ajuts d'Estat que afecti cadascuna de les sol·licituds d'acord amb la base 19 de l'Annex 1 de l'Ordre EMC/228/2020, de 22 de desembre.
Forma i termini de presentació de la justificació
La justificació s'ha de presentar com a màxim els tres mesos posteriors a la finalització del període d'execució de la despesa subvencionable, d'acord amb el que estableix la base 12 de l'annex 1 de l'Ordre EMC/228/2020, de 22 de desembre.
Contingut relacionat
AQUESTA WEB UTILITZA GALETES
Les galetes són importants, influeixen en l''experiència de navegació, ens ajuden a protegir la privacitat i permeten realitzar les peticions que ens solicitin a través de la web.
Utilitzem galetes propies, aquestes són estrictament necessàries per el funcionamint bàsic de la web i, per tant, sempre estan actives. Altrament, també utilitzem galetes de tercers, aquestes són opcionals i es poden configurar des de la opció de Configurar Galetes.
Més informació en la nostra Política de Galetes.
Galetes estrictament necessàriesAquestes galetes són essencials per al funcionament del lloc web i no poden desactivar-se en els nostres sistemes. S'ajusten en resposta a les seves accions per proporcionar serveis com la personalització de les preferències de privacitat, la iniciació de sessió o l'ompliment de formularis.
Galetes de tercersAquestes galetes ens permeten rastrejar les visites i les fonts de trànsit, el que ens habilita per avaluar i millorar el rendiment del nostre lloc web.