Resolució CLT/868/2025, d’11 de març, publicada al DOGC número 9371, de 14 de març de 2025

14/03/2025

— Objecte:

L'objecte d'aquestes bases és la concessió de subvencions per contribuir econòmicament, durant un període triennal, a l'execució d'obres de restauració i consolidació d'immobles situats a Catalunya i protegits en qualitat de Béns Culturals d'Interès Nacional, en les categories de Monument històric, Jardí històric, Lloc històric o Zona d'interès etnològic, o de Béns Culturals d'Interès Local.

— Entitats beneficiàries

Poden optar a aquestes subvencions els ens locals, els ens que en depenen i les seves entitats participades majoritàriament, les cooperatives agràries (amb ànim de lucre o sense ànim de lucre), les persones físiques, les fundacions i les altres entitats privades sense finalitat de lucre, les agrupacions de persones físiques o d'entitats privades esmentades sense personalitat jurídica, així com les comunitats de béns o qualsevol altre tipus d'unitat econòmica o patrimoni separat que, tot i que no tinguin personalitat jurídica, puguin portar a terme les actuacions de la base 1 i no tinguin finalitat de lucre.

En el cas de persones físiques, aquestes no poden tenir cap vinculació directa amb una entitat privada amb ànim de lucre que exploti o gestioni el bé sobre el qual es demana la subvenció. Als efectes d'aquestes bases s'entén per vinculació directa formar part de l'estructura, òrgans d'administració o gestió d'aquesta entitat privada amb ànim de lucre.

— Import:

La quantia de la subvenció és de fins al 70% de les despeses subvencionables, amb un import mínim de 15.000,00 euros i un import màxim de 200.000,00 euros, excepte en el cas dels ens locals dels municipis de fins a 2.000 habitants, que reben fins al 90% de les despeses subvencionables, sempre que no superin el límit màxim establert.

S'han d'inadmetre les sol·licituds de subvenció d'import inferior a 15.000,00 euros o que continguin un pressupost del projecte inferior a 21.500,00 euros o bé 16.667,00 euros en el cas dels ens locals dels municipis de fins a 2.000 habitants.

S'atorga la totalitat de l'import sol·licitat als expedients amb millor nota d'acord amb la llista elaborada segons els criteris de valoració de la base 7 i per ordre de puntuació obtinguda fins a esgotar la dotació pressupostària. En el cas que al darrer expedient no se li pugui atorgar la totalitat de l'import sol·licitat, se li atorgarà el romanent restant.

— Resolució:

El Consell d'Administració de l'Oficina de Suport a la Iniciativa Cultural, a proposta de l'òrgan instructor, ha de resoldre en el termini màxim de sis mesos a comptar de la data de publicació de la convocatòria.

— Bases generals: RESOLUCIÓ CLT/961/2024