Resolució de 12 de maig de 2025, publicada al BOE núm. 141, de 12/06/2025
12/06/2025
- Objecte
Mitjançant aquesta Resolució es convoquen, per a l'any 2025, subvencions en règim de concurrència competitiva, amb l'objectiu de la digitalització i posterior agregació dels objectes digitals resultants al recol·lector «Hispana» del Ministeri de Cultura i a "Europeana”.
Les obres susceptibles de ser digitalitzades mitjançant aquestes subvencions hauran de no haver estat prèviament digitalitzades o, en cas contrari, s'haurà de justificar degudament la necessitat d'una nova digitalització.
Les subvencions finançaran projectes de digitalització de béns que formin part del patrimoni bibliogràfic (d'acord amb el que estableix l'article 50.1 de la Llei 16/1985, de 25 de juny, del patrimoni històric espanyol), o que gaudeixin d'un especial interès bibliogràfic, els resultats dels quals siguin posteriorment accessibles en línia. Aquests béns han d'estar en domini públic o, en cas contrari, les entitats sol·licitants de les ajudes han de posseir els drets d'explotació necessaris sobre aquests, d'acord amb el Reial decret legislatiu 1/1996, de 12 d'abril, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de propietat intel·lectual, regularitzant, aclarint i harmonitzant les disposicions legals vigents en aquesta matèria. Així mateix, en cas de resultar beneficiàries, les entitats hauran de cedir al Ministeri de Cultura els drets necessaris per a la publicació i difusió dels objectes digitals al recol·lector «Hispana», a «Europeana» i a altres biblioteques digitals gestionades pel Ministeri.
Queden exclosos d'aquesta convocatòria els projectes de digitalització de béns que formin part del patrimoni documental, d'acord amb l'article 49 de la Llei 16/1985, de 25 de juny, del patrimoni històric espanyol.
- Beneficiaris
Podran obtenir la condició d'entitat beneficiària:
a) Les comunitats autònomes i els organismes i entitats amb personalitat jurídica pròpia vinculats o dependents d’aquestes, així com les universitats públiques espanyoles.
b) Les entitats locals espanyoles i els organismes i entitats amb personalitat jurídica pròpia vinculats o dependents d’aquestes.
c) Les entitats privades sense ànim de lucre de nacionalitat espanyola i les reials acadèmies.
- Quantia
L’import total de la convocatòria és de 555.000 euros, que es distribueixen en:
a) 355.000 euros per a comunitats autònomes i universitats públiques.
b) 100.000 euros per a entitats locals.
c) 100.000 euros per a entitats privades sense ànim de lucre i reials acadèmies.
Cada entitat només podrà presentar una sol·licitud i l'import de l'ajuda sol·licitada haurà de ser inferior a 60.000 euros.
- Termini
El període per presentar les sol·licituds és de 15 dies hàbils, des de la publicació al BOE.
Bases: Ordre CUL/2912/2010, de 10 de novembre.
Contingut relacionat
AQUESTA WEB UTILITZA GALETES
Les galetes són importants, influeixen en l''experiència de navegació, ens ajuden a protegir la privacitat i permeten realitzar les peticions que ens solicitin a través de la web.
Utilitzem galetes propies, aquestes són estrictament necessàries per el funcionamint bàsic de la web i, per tant, sempre estan actives. Altrament, també utilitzem galetes de tercers, aquestes són opcionals i es poden configurar des de la opció de Configurar Galetes.
Més informació en la nostra Política de Galetes.
Galetes estrictament necessàriesAquestes galetes són essencials per al funcionament del lloc web i no poden desactivar-se en els nostres sistemes. S'ajusten en resposta a les seves accions per proporcionar serveis com la personalització de les preferències de privacitat, la iniciació de sessió o l'ompliment de formularis.
Galetes de tercersAquestes galetes ens permeten rastrejar les visites i les fonts de trànsit, el que ens habilita per avaluar i millorar el rendiment del nostre lloc web.