Impartit per l'Estudi Consultoria Sector Públic, el divendres 10 d'abril

20/03/2015

Aquest Taller té per objecte treballar conjuntament amb els responsables d'un, dos o, un màxim, de tres ajuntaments o altres entitats locals en el procés d'identificació de reptes i tasques pendents que es plantegen en el procés d'implantació de la Llei 19/2014, del Parlament de Catalunya, sobre transparència, dret d'accés a la informació pública i bon govern.

La metodologia, per tant, es projecta en primer lloc sobre la identificació prèvia de quins són aquests reptes, per després abordar un estudi de cas (situació de l'Ajuntament afectat davant els reptes enunciats), el qual permeti fer front de forma ordenada a la construcció d’un Model Institucional i de Gestió de la pròpia entitat local que doni resposta als problemes oberts per l'esmentada Llei.

La finalitat, per tant, del Taller és ajudar els ajuntaments o la resta d'entitats locals a dur a terme aquest procés d'identificació o diagnòstic, així com, especialment, oferir eines de gestió per construir un Model Institucional i de Gestió de la Transparència en la seva organització, el qual es desplegui sobre els diferents àmbits aplicatius de la Llei (Publicitat activa, en particular la construcció d'un sistema organitzatiu i procedimental en matèria de dret d'accés a la informació pública; Registre de Grups d'Interès; Codis ètics i de conducta; Cartes de serveis; Avaluació de serveis, i Govern obert).