30/04/2015

L'entrada en vigor del RD 110/2015, sobre Residus d'aparells elèctrics i electrònics (RAEE) publicat en el BOE, el passat mes de febrer, que té per objecte instaurar un nou model d'aquest tipus de residus, conté alguns aspectes que afecten a la gestió de les Entitats Locals: 

  • En aquest nou decret es contemplen nous requisits en relació a la recollida, gestió i emmagatzematge de RAEE a les deixalleries, i que podeu trobar a la taula 2 de l’Annex XII del nou RD 110/2015. Aquesta taula 2 conté el format i les dades sobre els RAEE recollits a la deixalleria, i que s’haurà de presentar l’any vinent i, per tant, s’han d’anar recopilant durant aquest exercici 2015.

  • Cal tenir en compte també, que l’entrada en vigor d’aquet nou RD requereix de l’adaptació necessària referent a la revisió de les autoritzacions o llicències dels gestors de residus ubicats als vostres municipis. El termini per sol·licitar o bé la revisió d’autorització o bé la llicència que tenen els gestors que tractin, o bé facin recollida i transferència de RAEE és fins el 22 d’AGOST de 2015.

  • L’adaptació de les ordenances, si fos necessari.

El Ministeri d'Agricultura, Alimentació i Medi Natural (MAGRAMA) posarà a disposició uns ajuts per a l'adequació de punts nets d'acord amb el que s'estableix en la nova normativa de RAEE, i seran les Comunitats Autònomes les encarregades de presentar les sol·licituds a la Direcció General de Qualitat i Avaluació Ambiental i Medi Natural. En el cas que alguna Entitat Local estigui interessada en presentar projecte s'haurà d'adreçar directament a l'Agència de Residus de Catalunya.