Una llei orgànica publicada al BOE número 141, de 13 de juny, modifica la Llei orgànica 2/2012, de 27 d'abril, d'estabilitat pressupostària i sostenibilitat financera

19/06/2015

Els canvis més destacats són els que afecten:

La disposició addicional primera que regula el "finançament de l'execució de sentències fermes per part de les entitats locals”, per mitjà del Fons d'ordenació o Fons d'impuls econòmic, del Fons de finançament a entitats locals, sempre que es justifiqui l'existència de greus desfasaments de tresoreria com a conseqüència d'aquella execució.

La disposició final segona de modificació de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, que modifica l’apartat cinquè de la disposició addicional vintena, en relació al personal al servei dels consorcis. Concretament el nou redactat diu el següent: «5. EI personal al servei dels consorcis podrà ser funcionari o laboral i haurà de procedir exclusivament de les administracions participants. El seu règim jurídic serà el de l'Administració Pública d'adscripció i les seves retribucions en cap cas podran superar les establertes per a llocs de treball equivalents a aquella.

Excepcionalment, quan no sigui possible comptar amb personal procedent de les administracions participants en el consorci en atenció a la singularitat de les funcions a exercir, el Ministeri d'Hisenda i Administracions Públiques o òrgan competent de l'Administració a la qual s'adscrigui el consorci, podrà autoritzar la contractació directa de personal per part del consorci per a l'exercici d'aquestes funcions. »

La disposició final cinquena, que modifica la disposició addicional novena de la Llei 47/2003, de 26 de novembre, general pressupostària, en relació a les "societats mercantils i altres ens controlats pel sector públic”.

La disposició final sisena, que modifica la Llei 25/2013, de 27 de desembre, d'impuls de la factura electrònica i creació del registre comptable de factures en el sector públic, i més concretament el seu art. 4, sobre l’ús de la factura electrònica en el sector públic; l’art. 6 sobre el punt general d'entrada de factures electròniques; l’art. 9 relatiu al procediment per la tramitació de factures; a l’art. 12 sobre facultats i obligacions dels òrgans de control intern, se li afegeix un nou apartat 3; i finalment, la disposició addicional sisena, sobre la publicitat dels punts generals d'entrada de factures electròniques i dels registres comptables.