El Ministeri d’Hisenda i Administracions Públiques ha publicat una nota informativa sobre els criteris per interpretar l’aplicació de la modificació de l’art. 92 bis de la LBRL, que va introduir l’art. 3 del RDL 10/2015, pel qual es concedeixen crèdits extraordinaris i suplements de crèdit en el pressupost de l’Estat, i s’adopten altres mesures en matèria d’ocupació pública i d’estímul de l’economia

19/10/2015

El text de l’apartat 2 de l’art. 92 bis de la Llei 7/1985, de Bases de Règim Local, modificat pel RDL 10/2015, queda de la següent manera:

 

"L’escala de funcionaris d’administració local amb habilitació de caràcter general nacional se subdivideix en les següents subescales:

  1. Secretaria, a la que corresponen les funcions contingudes en l’apartat 1.a) anterior

  2. Intervenció-tresoreria, a la que corresponen les funcions contingudes a l’apartat 1.b)

  3. Secretaria-intervenció a la que corresponen les funcions contingudes en els apartats 1.a) i 1.b)”.

 

Aquestamodificació implica que des de l’entrada en vigor, el passat 13 de setembre de 2015, de l’esmentat RDL 10/2015, els funcionaris de la Subescala de Secretaria- intervenció tenen atribuïdes per igual les funcions de secretaria, comprensives de la fe pública i l’assessorament legal preceptiu, de control i la fiscalització interna de la gestió econòmica-financera i pressupostària, i de comptabilitat, de tresoreria i recaptació, aquestes funcions no poden ser desenvolupades pels Regidors/Regidores. 

 

En la nota del Ministeri també recull, mentre no existeixi un desplegament reglamentari que reguli el règim jurídic dels funcionaris de l’Administració Local amb habilitació de caràcter nacional, diverses possibilitats per articular el desenvolupament de les funcions de tresoreria en els municipis de menys de 5.000 habitants.

 

És important també la lectura del règim transitori, fins a data de 31 de desembre de 2016, que recull la nota explicativa, en els casos que no sigui possible aplicar els criteris anteriors.