L'ocupabilitat és el resultat de la combinació de competències acadèmiques o tècniques, i de competències transversals. L'esport contribueix de manera molt efectiva al desenvolupament d'aquest segon tipus de competències: treball en equip, comunicació, gestió del temps, resolució de problemes, lideratge, etc. Una contribució que es veu reforçada si aquest tipus de competències també es treballen en contextos més formals com l'educació reglada






01/02/2018

L'anàlisi de 10 experiències d'arreu d'Europa d'utilització de l'esport com a instrument d'inclusió social o laboral posa de manifest:

- La seva valuosa contribució per atraure col·lectius en situació d'especial vulnerabilitat: com ara persones provinents d'entorns desafavorits o joves que ni treballen ni estudien.

- La importància de crear un clima de confiança entre els participants i l'equip tècnic (que ha de ser multidisciplinar amb entrenadors, treballadors socials, orientadors laborals, etc.).

- L'efectivitat que han demostrat els programes que combinen la participació en activitats esportives, l'establiment d'un pla individualitzat d'aprenentatge en coordinació amb la resta d'institucions educatives locals, i l'oferta de serveis d'ocupació complementaris, com ara l'orientació laboral, les pràctiques en empreses, l'habilitació de "dreceres" per oferir una segona oportunitat acadèmica, o l'establiment de sistemes de reconeixement de les noves competències adquirides.