ODS número 8: Treball digne i Creixement econòmic, ODS número 9: Indústria, Innovació i Infraestructures i ODS número 11: Ciutats i Comunitats sostenibles

A les portes de la 4a revolució industrial el sector turístic s'enfronta a una transformació tecnològica, que va des de les aplicacions de la intel·ligència artificial (IA), fins a la xarxa 3.0, el blockchain o la realitat virtual, que conduirà a l’aparició de nous reptes i oportunitats per a totes i cadascunes de les empreses que formen el sector






22/11/2023

Per tal d'aprofitar els avantatges potencials de les noves tecnologies les administracions públiques també han de complir amb la seva part de responsabilitat: dotant d'atractiu i competitivitat digitals les destinacions turístiques, fomentant la qualificació de la mà d'obra per tal d'assegurar la disponibilitat dels professionals necessaris per impulsar aquesta transformació, garantint les infraestructures adequades, lluitant contra les fractures digitals o afavorint que les noves tecnologies contribueixin a fer front als reptes globals (sostenibilitat, inclusió social o millora de la productivitat).

Alguns exemples propers els trobem a la ciutat de Segòvia, que des del 2018 impulsa un projecte pilot amb la participació de Telefónica per adaptar-se a l'era digital. Aquesta aposta té com a objectiu dotar la destinació de noves experiències immersives i personalitzades, que van des de la informació dels punts turístics pels quals es passeja fins a l'ús de realitat virtual i distribuïda a les zones d’interès.

La ciutat portuguesa de Porto ha aconseguit un binomi "tecnologia-ciutat” que ha permès una millor gestió de la comunicació entre els turistes i destinació.

O la ciutat de Bordeus, una destinació turística per als qui l'ús d'innovacions com hologrames, pantalles intel·ligents o la realitat virtual tenen un impacte directe sobre l'experiència viscuda pels visitants.